امروزه استارتآپها، از موضوعات مهم مورد بحث در کشورهای مختلف هستند. یکی از دلایل میزان اهمیت استارتآپها نقش آنها در اقتصاد کشورها و ایجاد مشاغل جدید است. در استرالیا این حوزه موردتوجه جدی سیاستگذاران دولت قرار گرفته است، چراکه پیشبینی کردهاند در دو دهه آینده، استارتآپهای حوزه فناوری در حدود ۵۴۰،۰۰۰ شغل جدید در استرالیا ایجاد خواهند نمود. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور نیز نقش استارتآپها را در فضای اقتصادی و توسعه کسبوکارها بسیار حائز اهمیت میداند. بااینحال اکثریت استارتآپها در همان مراحل اولیه با شکست روبرو میشوند. لذا بررسی موانع داخلی موفقیت آنها ضروری به نظر میرسد چون بسیاری از اوقات، تنها درباره استارتآپهایی میشنویم که موفق شدهاند و داستانهای موفقیت بر سر زبانهاست. درحالیکه تعداد بیشماری از استارتآپها درنهایت شکستخورده و فراموش میشوند. یک ضربالمثل رایج در سیلیکون ولی این است که ۹۰ درصد از استارتآپها درنهایت شکست میخورند.
ازآنجاییکه بهکارگیری ایدههای استارتآپی در ایران نیز بهسرعت در حال رواج است و پیشرفت روزافزون آنها میتواند درروند رو به رشد بازار سرمایه و حل چالشهای آن نیز مؤثر واقع شود، لذا در این گزارش بر شناسایی و بررسی موانع داخلی موفقیت استارتآپها تلاش شده است. بهمنظور تحلیل موانع داخلی موفقیت استارتآپهای کشور با همکاری مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسبوکارهای نوپای فاوا و هسته پژوهشی نوآوری کسبوکارهای دیجیتال دانشگاه تهران در نیمسال دوم سال ۹۵ اقدام به انجام پژوهش جامعی مبتنی بر روش پیمایش جهت شناخت موانع داخلی موفقیت استارتآپها در کشور صورت گرفت. پرسشنامه این پیمایش را ۳۲ نفر از فعالان استارتآپی منتخب کشور در نمایشگاه الکامپ پرکردهاند