توسعه روزافزون دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اصلیترین عامل بروز تغییرات جامعه اطلاعات و ارتباطات است که میتوان به یکی از این موارد از جمله تغییرات در روند بازاریابی اشاره کرد. در حال حاضر ابزارهای تبلیغاتی فراوانی مانند تلویزیون ، رادیو ، وب سایت ، مجلات ، گوگل و … جهت بازاریابی وجود دارد که در چند سال اخیر پیامک نیز به جمع آنها افزوده شده است. بازاریابی با پیامک از رسانه های پیشین خود شخصی تر و خصوصیتر است . زیرا بسیاری از مصرف کنندگان ، وسایل بی سیم خود را هر کجا که میروند با خود میبرند و به تناوب از آن استفاده میکنند و در حال حاضر یکی از ارزانترین و هدفمندترین ابزارهای تبلیغاتی است. در بازاریابی پیامکی از مشاهده ی صد در صدی پیامک توسط مخاطبین خود اطمینان دارید، به عبارت دیگر با کمترین هزینه ممکن بیشترین مشاهده کننده تبلیغات را خواهید داشت که در مقایسه با دیگر ابزارهای تبلیغاتی کم نظیر و فوق العاده است.