محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با فارس با اشاره به جزئیات طرح آستانه مصرف منصفانه اینترنت، اظهارداشت: با رسیدن حجم مصرف شده مشترکین به ۸۵ درصد حجم کلی، به صورت خودکار پیامکی مبنی بر نزدیک به پایان بودن حجم خریداری شده ارسال می شود که مشتریان با استفاده از این پیامک می توانند در زمان مناسب، حجم اینترنت خود را مجددا شارژ کنند.
بیدخام ادامه داد: برای آگاهی از حجم اینترنت خود، می توانید از دو روش استفاده کنید؛ در روش اول، با تلفن همراه *۲۰۲۰*۲*۴# را شماره گیری کنید و شماره خط ثابت سرویس اینترنت خود را وارد کنید. حجم باقیمانده اینترنت شما توسط پیامک برایتان ارسال می شود.
وی اظهار داشت: در روش دوم از طریق آدرس اینترنتی adsl .tci .ir وارد پنل کاربری شوید که در این حالت در صورت مشاهده اتمام حجم باید خرید ترافیک اضافه انجام دهید.
بیدخام یاداور شد:از طریق همین آدرس با وارد کردن نام کاربری و بدون نیاز به رمز عبور، از قسمت شارژ سریع می توانید اقدام به خرید مجدد کنید.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در همین راستا ادامه داد: تمام مشتریان می توانند از طریق تماس با ۲۰۲۰ و انتخاب گزینه دریافت نام کاربری و کلمه عبور و یا با شماره گیری *۲۰۲۰*۲*۵# نام کاربری و کلمه عبور خود را دریافت کرده و سپس از منوی خرید در پنل کاربری خرید ترافیک اضافه را انتخاب کنند.
وی افزود: در صورتی که حجمتان به اتمام نرسیده است و مشکل کندی سرعت دارید می توانید از طریق بخش پشتیبانی در پنل کاربری درخواست پشتیبانی کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به مشکل تان رسیدگی شود.
آستانه مصرف منصفانه در واقع به حداکثر میزان تبادل ترافیک مجاز (شامل ارسال و دریافت ترافیک) در یک ماه گفته میشود که مهم ترین ویژگی سرویس هایی که دارای آستانه مصرف منصفانه هستند این است که بعد از اتمام حجم ترافیک خریداری شده، اینترنت مشترک قطع نمی شود بلکه از سرعت اینترنت کاسته می شود.
پس از رسیدن به آستانه مصرف منصفانه، سرعت سرویس به حد قانونی که در مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات درج شده است، محدود میشود، اما مشترکان همچنان میتوانند با خرید حجم ترافیک دلخواه، به سرعت اصلی سرویس خود بازگردند.