دوشنبه، 17 آبان 00 - 04:49

مدیر مخابرات منطقه اصفهان در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با اعلام این مطلب گفت: با توجه به افزایش استفاده مردم از سرویس های مخابراتی و همچنین بالا رفتن سطح انتظارات نسبت به گذشته، توسعه زیرساخت های مخابراتی امری اجتناب ناپذیر است و این مهم بدون تطابق هزینه و درآمد تلفن ثابت محقق نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، اسماعیل قربانی با اشاره به افزایش چسبندگی فعالیت های فردی و اجتماعی جامعه به سرویس های مخابراتی اظهار کرد: در دنیای امروز، ما شاهد استفاده روزافزون مردم از سرویس های مخابراتی هستیم که نمونه بارز آن را در استفاده از ظرفیت ها و زیرساختهای مخابراتی در راستای مدیریت جامعه، کاهش هزینه های خانواده و تسریع در فعالیت ها در شرایط کرونا تجربه کردیم.

وی افزود: در این شرایط و با توجه به تقاضای روز افزون سرویس ها و خدمات مخابراتی قطعا انتظارات شهروندان و حاکمیت از مخابرات هر روز بیشتر می شود و می طلبد که مخابرات در این راستا همانند گذشته پاسخگو و تامین کننده ی نیازهای مشتریان باشد.

قربانی پاسخگویی به انتظارات مردم و حاکمیت را مستلزم هزینه کردن در بحث توسعه و نگهداری دانست و عنوان کرد: پایداری و استمرار خدمت سرویس های مخابراتی وابسته به هزینه کرد زیادی است و قطعا بدون تخصیص منابع مالی، شاهد بروز مشکلاتی در شبکه، سرویس و خدمات خواهیم بود که بی شک نارضایتی مشتریان را به دنبال خواهد داشت و از طرفی انتظارات حاکمیت در زمینه تامین نیازهای ارتباطی در اقصی نقاط استان نیز برآورده نخواهد شد.

تلفن ثابت برای مخابرات توجیه اقتصادی ندارد

مدیر مخابرات منطقه اصفهان نگرش عمومی به مخابرات را نگرشی حاکمیتی عنوان کرد و گفت: علی رغم نگاه عمومی به مخابرات، این شرکت یک بنگاه اقتصادی خصوصی است و برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و حاکمیت در راستای خدمات مخابراتی نیاز به سرمایه گذاری دارد و از طرفی از منظر فایده –هزینه باید حداقل در این بخش به یک نقطه سر به سر برسد.

اسماعیل قربانی با اشاره به عدم تطابق هزینه و درآمد تلفن ثابت گفت: متوسط هزینه نگهداری یک خط تلفن در ماه بالغ بر ۲۲ هزار تومان هست در صورتی که درآمد یک خط تلفن در ماه در محدوده ۹ هزار تومان می باشد و اختلاف این مبلغ هزینه ای است که باید از سایر حوزه های شرکت تامین شود که موجب آسیب رساندن به سرمایه گذاری های آتی یا نگهداری وضع موجود خواهد شد.

وی افزود: ما طی ۱۸ سال گذشته علی رغم افزایش چند صد درصدی سایر خدمات هیچ افزایش تعرفه ای در خدمات مخابراتی بخصوص در حوزه تلفن ثابت نداشته ایم و از طرفی هم با افزایش هزینه ها در بخش تامین تجهیزات، حقوق، دستمزد و سایر موارد مواجه بوده ایم و قطعا در این شرایط، بازنگری در تعرفه تلفن ثابت شرط لازم برای پاسخگو بودن مخابرات به نیازهای آینده جامعه و مشتریان است.

قربانی عنوان کرد: در این راستا پیشنهادی به شورای رقابت شده که در مرحله تصمیم گیری نهایی قرار دارد که در صورت تحقق این موضوع، بخشی از هزینه های مورد نیاز برای حفظ حیات و توسعه خدمات مخابراتی تامین خواهد شد.

logo-samandehi