بعد از آنکه مخابرات با استفاده از امکانات گسترده خود و با هزینه های سنگین سرویس اینترنت پرسرعت خود را با قابلیت جذب پذیری بالا در سطح استان ها تبلیغ کرد، کاربران زیادی با اعتماد بر شعارهای تبلیعاتی مخابرات از جمله “هزینه پایین و سرعت بالا”، از کاربری شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت (پپ) خارج شدند و به جمع متقاضیان اینترنت مخابرات پیوستند. این اتفاقات درحالی رقم خورد که شرکت های پپ به دلیل عدم امکانات لازم برای تبلیغات در سطح شهرها روز به روز مشتریان خود را از دست رفته می دیدند.
اما اکنون با گذشت چند سال از ارائه اینترنت پرسرعت از سوی مخابرات اوضاع کمی فرق کرده است و کاربران که از خدمات اینترنت پرسرعت مخابرات بهره میبرند اکثرا از خدمات دهی نامطلوب این سرویس اینترنتی گلایه دارند و اغلب از کاربری آن اظهار پشیمانی می کنند. به نظر می رسد با توجه به مشکلاتی که هم اکنون در خدمات اینترنت پرسرعت مخابرات وجود دارد، اتفاق چندسال گذشته شرکت های پپ برای مخابرات در حال رخ دادن است، این درحالیست که تعداد زیادی از کاربران اینترنت مخابرات از اشتراک این سرویس انصراف میدهند و به سمت شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت رهسپارند.
شرکت های پپ هم که موقعیت را مساعد دیده اند حالا دست به تبلیغات در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان موبایلی همچون، وایبر، لاین و واتس اپ زده اند تا مشتریان از دست رفته خود را برگردانند.