یکشنبه، 13 اردیبهشت 94 - 07:14

ghom-ict

هفته گذشته خدمات و توسعه شبکه پهن باند و همچنین پروژه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان قم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، استان قم به عنوان مرکز فقهی شیعه در جهان اسلام و حضور مراکز حوزوی و دانشگاهی، دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای در عرصه تولید دانش، آگاهی و محتوا و خدمات مبتنی بر فاوا است.بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال گذشته یک برنامه مدون تدوین کرد و گروه ویژه‌ای را با مدیریت سازمان فناوری اطلاعات ایران و مشارکت تمامی بخش‌های مرتبط با این حوزه به منظور تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش تشکیل داد.

استانداری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، سازمان تنظیم مقررات، شرکت‌های زیرساخت، مخابرات،PAP و همراه و همچنین موسسه‌های حوزوی از جمله فعالان در به نتیجه رسیدن برنامه‌های تدوین‌شده در این بخش محسوب می‌شوند. این گزارش حاکی است، پروژه‌های تدوین شده در راستای ایجاد توسعه شبکه ملی اطلاعات و تامین هرچه بیشتر استان قم در قالب یک اکوسیستم پهن‌باند با مشارکت بخش‌های مختلف اجرایی شده است. افزایش ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند در سطح استان مطابق با اهداف قانون برنامه پنجم، ارتقای سرعت و کیفیت دسترسی کاربران، محلی کردن ترافیک شبکه، توسعه خدمات تخصصی و عمومی و محتوایی و همچنین افزایش تعامل‌پذیری خدمات الکترونیکی بین دستگاه‌های اجرایی از جمله پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

logo-samandehi