به گفتهی رئیس هیاتمدیره مخابرات، مشکلات کاربران با کیفیت اینترنت این شرکت مربوط به نبود تامین پهنای باند کافی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت است و شرایط به گونهای است که اگر به عنوان مثال ما تقاضای ۱۰۰ خط STM1 داشته باشیم تنها تعداد ۵۰ خط به ما تعلق میگیرد.
سیدمصطفی سیدهاشمی دربارهی این موضوع که مخابرات به طور دائم بحث افزایش تعرفه را راهکار برونرفت از شرایط اقتصادی خود در نظر میگیرد، در حالی که همچنان در ارائهی سرویسهای ارزش افزوده مختلف اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده، گفت:
با شمارهگیری ۸* شما میتوانید با تمام سرویسهایی که روی خط تلفن ثابت ارائه میشود آشنا شوید.
وی ادامه داد:
اتفاقا در این زمینه سرویسهای مختلفی از آموزش، کتاب و مطبوعات گرفته تا داستان و قصه ارائه میشود و سرویسهای ارزش افزوده ما به شدت بالاست که یکی از این سرویسها هم همان ADSL محسوب میشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا به این مساله اعتقاد ندارید که مخابرات برای کسب سود بالاتر لازم است خدمات بهتری ارائه کند، گفت:
قطعا اگر ما نتوانیم خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کنیم، مشترکان خود را از دست خواهیم داد. به همین دلیل همواره توسعه، تاکید و سرمایهگذاری ما در این جهت بوده است که برای حفظ مشتری خدمات بهتری ارائه شود و روز به روز هم بر تعداد این سرویسها افزوده میشود.
وی همچنین گفت که از بخش خصوصی برای مشارکت بیشتر در این بخش دعوت کرد.
سیدهاشمی درباره گلایههای مشترکان از کیفیت اینترنت مخابرات نیز گفت:
در حوزه اینترنت ما با بحث تامین پهنای باند مواجهیم که اگر شرکت ارتباطات زیرساخت بتواند این نیاز را تامین کند کیفیت بهتری خواهیم داشت.
وی در پاسخ به این نکته که «شرکت ارتباطات زیرساخت مدعی است در واگذاری پهنای باند محدودیتی ندارد. آیا این وقفه به دلیل بدهی مخابرات به این شرکت پیش نیامده؟»، گفت:
چه کسی گفته مشکل ندارد؟ به هر حال در این حوزه محدودیتهایی وجود دارد و برای همین هم دوستان برنامه توسعه دارند. اکنون شرکت زیرساخت پهنای باند مورد نظر را به طور کامل تامین نکرده و به طور مثال اگر ۱۰۰ STM1 نیاز داشته باشیم تنها ۵۰ STM1 به ما تعلق میگیرد.
سیدهاشمی در پایان اعلام کرد:
با این وجود در حوزه خدمات پس از فروش ما قبول داریم که باید به گونهای فعالیت کنیم که مشتریان ما رضایت داشته باشند.