یکشنبه، 01 شهریور 94 - 08:53
به دنبال بلندپروازی‌های شرکت‌هایی چون گوگل و افرادی چون  ایلان ماسک در ارایه اینترنت ماهواره‌ای برای همه مردم جهان حالا سامسونگ هم می‌خواهد یک دسترسی همگانی به اینترنت در جهان ایجاد کند.
5911_samsung-satellite-internet
مقاله‌ای که توسط فروغ خان مدیر بخش تحقیقات سامسونگ در دالاس آمریکا منتشر شده حاوی جزییاتی از ارایه اینترنت از طریق ۴۶۰۰ ماهواره به ۵ میلیارد ساکن کره زمین است که بر این اساس به هر نفر در ماه ۲۰۰ گیگابایت ظرفیت دسترسی به اطلاعات وجود خواهد آمد. سامسونگ البته اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۸ میزان تبادل داده در اینترنت به یک زتابایت ( یک میلیارد گیگابایت) خواهد رسید.
با این ایده حالا سامسونگ به بخشی پا گذاشته که پیش از این توسط ایلان ماسک ( بنیانگذار تسلا ) و ریچارد برانسون با سرمایه‌گذاری روی اینترنت ماهواره‌ای پیش از آن به آن وارد شده بودند.
screen_shot_2015-08-17_at_5.33.54_pm
این دیاگرام نشان می‌دهد که شبکه اینترنتی ماهواره‌ای سامسونچ چگونه کار می‌کند
طرح ریچارد برانسون با عنوان ONE WEB هم مشابه آنچه سامسونگ ارایه داده متشکل از پرتاب ۶۴۸ ماهواره ( سامسونگ پرتاب ۴۶۰۰ ماهواره را در طرح خود اعلام کرده ) است.
به نوشته خان ماهواره‌های سامسونگ اطلاعات را با مدل انتقال امواج میلی‌متری یا امواجی که دارای فرکانس بیش از ۱۰۰ گیگاهرتز هستند انجام می‌شود. این فرکانس اجازه انتقال چندین ترابایت اطلاعات را در هر ثانیه می‌دهد. طیف‌های آماده فرکانس از این طریق برای لینکهای آپلود ۵۷٫۷۵ گیگاهرتز و برای لینکهای دانلود روی ۵۶٫۲ گیگاهرتز است و همچنین ۳۸٫۷۵ برای ارتباطات بین خود ماهواره‌هاست.
موضوع دیگر در این زمینه حضور این گروه از ماهواره‌ها در مدارهای نزدیک به زمین  است. ایلان ماسک از طریق پروژه SpaceX می‌خواهد ماهواره‌های خود را در ۴۰۰ مایلی ( ۶۴۰ کیلومتری)  زمین قرار دهد در حالی که سامسونگ ۹۰۰ مایلی ( ۱۴۴۰ کیلومتری ) زمین را برای ماهواره‌های خود در نظر گرفته است. ایستگاه بین‌المللی فضایی در ۲۵۰ مایلی ( ۴۰۰  کیلومتری ) کره زمین قرار دارد.
این گزارش همچنین جزییات فنی دیگری در مورد Latency  و یا شبکه مادر مورد نیاز برای راه‌اندازی چنین شبکه‌ای را انتشار داده اما به این پرسش پاسخ نداده که چرا از نظر بازار و تجارت راه‌اندازی چنین شبکه‌ای مهم است و چرا چندین گروه و شرکت به این علاقه دارند که زودتر از بقیه این شبکه را به راه بیندازند.
screen_shot_2015-08-17_at_5.12.01_pm
منبع : popsci

logo-samandehi