این هفته نخستین هتل ژاپن که کارکنانش را تعدادی روبات تشکیل میدهند، افتتاح شد.با هم نگاهی میاندازیم به خانوادهای از روباتها که در این هتل کارهای مختلفی از متصدی پذیرش تا حمل چمدانها را انجام میدهند:چهره آشنای این هتل یک روبات اندروید با چهرهای شبیه انسان است. گرچه این نخستین روبات شبهانسانی نیست که عملا به کار گرفته شده است، اما دیدن چهره زیبای او که میتواند به سؤالات ساده، پاسخ بدهد، دیدنی است.
اما روبات دیگر به کار گرفته شده در قسمت پذیرش، یک روبات کاملا متفاوت است: یک روبات با چهره و اندامی دایناسوری که کلاهی به سر دارد و کرواتی بسته سات.این روبات هم میتواند به سؤالات ساده پاسخ بدهد. این امیدواری وجود دارد که روبات اندروید قبلی و این روبات دایناسوری به یک سامانه ابری متصل بشوند تا بتوانند دایره واژگان و میزان درک مطلب خود را از سؤالات محاورهای را بالا ببرند.
روبات، دیگر یک روبات زیبا و دوستداشتنی به نام «چو ری چان» است که در اتاقهای هتل جا خوش کرده است و بیشتر میتوان با زبان ژاپنی با آن ارتباط برقرار کرد.این روبات میتواند با فرامین صوتی، میزان روشنایی اتاق و دمای اتاق را تنظیم کند و میتواند اطلاعاتی در مورد آب و هوای فردا بدهد.
نائو، روبات جدیدی نیست. شغل تازه او راهنمای هتل است!
وقتی اتاق مهمان مشخص شد. این روبات مستقیما چمدانهای مهمان را به سمت اتاقش میبرد و آنها را حمل میکند.هتل طوری طراحی شده است که مناسب برای جایجایی هم انسانها و هم روباتها باشد.
مهمانها با دستورهایی که از طریق تبلتهایشان در اتاقها میدهند، میتوانند این روبات را احضار کنند که پیشخدمت اتاقهاست و میتواند مثلا برایشان غذا یا حوله تمیز بیاورد.
این روبات هم که در محوطه هتل گردش میکند، میتواند اطلاعاتی در مودر هتل و جاهای دیدنی شهر به مهمانها بدهد:
در این بیان کار «ساچان» به صورت ساده، حمل تابلوی اعلانات است!