دوشنبه، 11 خرداد 94 - 06:21

مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران آغاز شد

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مهلت ارسال آثار از ۱۰ خرداد ماه آغاز شده و تا آخرین روز همین ماه ادامه خواهد داشت. بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزارکننده این جشنواره خواهد بود.

نکته قابل توجه در مورد این جشنواره، عدم دسته بندی بازی ها به دو بخش مستقل و غیر مستقل است. در واقع به طور کل می توان گفت که بازی سازی در ایران کاملا مستقل است و حمایت های کم و بیش سرمایه گذاران، ارگان ها و سیستم های مختلف تاثیر بسزایی در ایجاد استقلال بازی سازهای ایرانی ندارد.البته، همانند دوره گذشته، تمامی آثار ارسالی بر اساس سبک و ژانری که دارند دسته بندی می شوند اما بودجه، پیچیدگی گیم پلی و گرافیک پیشرفته تر که مرز بازی های کوچک و بزرگ را تعیین می کند، در دسته بندی این دوره از جشنواره تاثیری نخواهد داشت.

همچنین، گفته شده که بخشی از هیئت داوران این دوره، داوران بین المللی خواهند بود. طی یکی دو سال گذشته شبهاتی میان بازی سازان شکل گرفته بود که مسئولین برگزار کننده امیدوارند با به کارگیری هیئت داوری بین المللی، این مسئله را برطرف سازند.برای مطالعه اخبار، جوایز، نحوه داوری و اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت جشنواره بازی های رایانه ای تهران مراجعه کنید. آثار طی یک ماه داوری شده و نتایج آن در روز ۴ شهریور ماه و در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام خواهد شد.

logo-samandehi