دوشنبه، 22 تیر 94 - 01:55

angry-man

چند وقتی هست که هر کس از دوستان و آشنایان تو کوه، خیابون و مراسم‌های مختلف منو می‌بینه میاد جلو و می‌گه آقا فری شما پس توی اون کمیته بررسی مشکلات ICT دقیقا چیکار می‌کنید؟ منم که چشم و گوشم از این حرفها پر هست می‌گم ما در حال خدمت به شما عزیزان هستیم، مشکل شما چی هست؟
خلاصه محور تمام انتقاداتی که این روزها به بنده می‌شه اینه که چرا فلان سرویس و فلان سایت که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیره دچار اختلال می‌شه؟ من هم میگم خب حتما بهش فشار میاد، بعد هم خیلی ساده تلاش می‌کنم بهشون توضیح بدم که شما اگر دقت کنید در زمان ثبت‌نام کنکور یا گرفتن واحدهای درسی و گرفتن یارانه این اتفاقات رخ می‌ده و کاملا هم طبیعی هست عزیزم.
ولی برام عجیب بود که بعد از این توضیحاتی که می‌دادم، همه با گفتن خسته نباشی، شوت تشریف دارید، حالت خوبه یا نه و بعضی هم بی‌خداحافظی از من جدا می‌شدن و می‌رفتن دنبال کار خودشون.
منم نمی‌فهمیدم چرا اینطوری میشه و می‌گفتم خب حتما فشار اقتصادی و مشکلات باعث شده مردم یه مقدار اعصاب نداشته باشن و قاطی کنن و خلاصه سعی می‌کردم صبوری کنم.
تا این که جلسه کمیته بررسی مشکلات ICT تشکیل شد و طبق معمول چون موضوع خاصی نبود من به ذهنم زد بپرسم چرا اکثر دوستان و آشنایان با توضیحاتی که من بهشون می‌دم قاطی می‌کنن که دیدم همه زدن زیر خنده.
آقا منو میگی، اساسی دیگه شاکی شدم گفتم بابا به منم بگید خب مشکل چیه مگه اختلال به علت استفاده بیش از حد نیست؟ که یکی از بچه‌ها گفت نه عزیزم آخه اگه اینطور بود که نیاز به استفاده از فیلترشکن نبود. گفتم یعنی چی؟ گفتن بابا جان هر اپلیکیشن و سایتی که اختلال داره با فیلترشکن که بری مشکلش حل میشه. الان افتاد؟!
منم گفتم بله افتاد فقط یه سوال برام باقی موند. چند وقته که اینطوری هست؟ گفتن یه دو سالی میشه این مدلی شده. گفتم خب یعنی فیلترینگ انجام نمی‌شه؟ گفتن نه ولی اختلال و قطع و وصل انجام می‌شه.
گفتم خب چرا؟ دیگه همه گفتن ااااه بابا اعصاب ما رو داری خرد می‌کنیا، خب وقتی فیلترینگ باشه تو می‌خای علت رو هی پیگیری کنی و مزاحم وقت مسوولان بشی، اما وقتی اختلال هست دیگه سراغ کی می‌خای بری؟ همه میگن ما چه میدونیم و ماجرا تموم می‌شه.
منم گفتم خب پس حالا که اینطوره و دو سالی هست همچین وضعی داریم، بذارید یه سری واژه جدید مصوب کنیم؟ خلاصه قرار شد به جای فیلترینگ از اختلالینگ استفاده بشه و به جای فیلترشکن از اختلال‌شکن. در ضمن این روزها فروش اختلال‌شکن‌ها هم زیاد شده‌ها.
عزت زیاد
آق فری
(منبع:عصرارتباط)

logo-samandehi