بدهی شاپرک بابت کارمزدهای تعیینشده برای پیاسپیها تا پایان آذرماه ۹۳ به حدود ۲۷۱ میلیارد تومان رسیده است.بدهی شاپرک بابت کارمزدهای تعیینشده برای پیاسپیها تا پایان آذرماه ۹۳ به حدود ۲۷۱ میلیارد تومان رسیده است.مدیر یک شرکت خدمات پرداخت دراینباره گفت: «طلب شرکتهای پیاسپی بابت کارمزدهای خدمات پرداخت الکترونیکی در پایان اسفندماه سال ۹۲ رقمی در حدود ۱۶۱ میلیارد تومان بوده و بهاینترتیب ظرف ۹ ماهه سال ۹۳ این طلب ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.»
به گفته این فعال حوزه پرداخت، عمده این بدهی به شرکتهای خدمات پرداخت ۴ بانک است. البته شرکت شاپرک از آذرماه سال گذشته تاکنون در چند نوبت بخشی از طلب شرکتها را بهصورت علیالحساب پرداخت کرده است.پس از گذشت حدود ۹ ماه از ماجرای تعیین تکلیف کارمزدهای خدمات پرداخت الکترونیکی که موضوع دریافت کارمزد از دارندگان دستگاههای کارتخوان مطرح شد؛ این مساله همچنان بلاتکلیف مانده و به گفته مسوولان بانک مرکزی در نوبت رسیدگی شورای پول و اعتبار است.
این بلاتکلیفی چندین ماهه در حالی ادامه دارد که کارمزدهای تعیینشده برای ارایه خدمات شرکتهای پرداخت الکترونیکی یا همان پیاسپیها با تاخیرهای زیاد از سوی شاپرک پرداخت میشود تا جایی که در پایان آذرماه سال گذشته رقم این بدهی به حدود ۲۷۱ میلیارد تومان رسیده است.
همانگونه که پیشبینی میشد بخش عمدهای از این بدهی مربوط به کارمزدهایی است که باید از سوی بانک مرکزی از طریق شاپرک به پیاسپیهای مرتبط با بانکها پرداخت شود.به گفته فعال حوزه پرداخت شرکتهای خدمات پرداخت الکترونیکی طی ماههای اخیر بارها خواستار پیگیری سریعتر طرح بانک مرکزی برای تغییر ساختار پرداخت کارمزد خدمات پرداخت الکترونیکی شدهاند اما تنها پاسخی که به این درخواست داده میشود این است که موضوع در نوبت بررسی در شورای پول و اعتبار است.