آمارهای جهانی بر سر تعداد کاربران اینترنت در ایران اختلاف دارند و آن را بین ۲۴ تا ۴۵ میلیون نفر برآورد می کنند. این افراد دارای رنج سنی متفاوت و تفکرات مختلفی هستند.یکی از اطلاعات مهم برای کسب و کار های اینترنتی مشخصات کاربران ایرانی دنیای مجازی است. این آمارها در رفتارشناسی و تشخیص نوع مخاطب می تواند کاربرد زیادی داشته باشد.معمولا کسانی که قبل از راه اندازی یا گسترش کسب و کار اینترنتی خود تحقیق می کنند، این آمارها برایشان مهم است و می تواند در موفقیت آنها بسیار موثر باشد.
مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت ۴۰ میلیون نفر از ۷۰ میلیون ایرانی را کاربر اینترنت می داند. بر اساس اطلاعات این مرکز تا ۳ ماهه اول امسال استان مازندران با ۲ میلیون و ۸۴۷ هزار کاربر که ۹۲ درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهد رتبه اول ضریب نفوذ اینترنت در کشور را دارد.
این در حالی است که استان تهران با حدود ۹ میلیون و ۳۷۲ هزار نفر اولین استان کشور از نظر تعداد کاربر و با ۷۲ درصد دومین استان از نظر ضریب نفوذ به شمار می رود.
دریافت اطلاعات کالا و خدمات، دانلود فایل های جند رسانه ای ، ارسال و دریافت ایمیل رایج ترین اموری هستند که ایرانیان در وب به انجام آنها می پردازند. شرح دقیق فعالیت کاربران به شرح زیر است:
- دریافت اطلاعات کالا و خدمات: ۵۸٫۳ درصد
- دانلود عکس، فیلم، ویدئو، موسیقی و بازی: ۴۱٫۱ درصد
- ارسال و دریافت ایمیل: ۳۷٫۵ درصد
- دانلود نرمافزار: ۳۰٫۲ درصد
- اینترنت بانک: ۲۳ درصد
- دسترسی به شبکههای اجتماعی: ۲۱ درصد
- کاریابی: ۸٫۳ درصد
- تلفن اینترنتی: ۰٫۸ درصد
آیا الگوی رفتاری شما در اینترنت با آمار اعلام شده مطابقت دارد؟