به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امروزه مردم ایران بسیاری از نیازهای خود را به وسیله تلفن همراه و خدمات مبتنی بر آن رفع میکنند، خدماتی که اپراتورهای سیار باید زیرساختهایش را فراهم کنند و توسعه دهند. نیازمندیها و ضرورتهای مورد نیاز برای تقویت خدمترسانی به مردم و استمرار سرمایهگذاری اپراتورها از جمله مباحثی بود که مدیرانعامل همراه اول، ایرانسل و رایتل در جلسه با رئیس رگولاتوری به آن پرداختند.
مدیرعاملان سه اپراتور با اشاره به ثابت ماندن تعرفههای اپراتورهای سیار طی شش سال گذشته با وجود افزایش چند برابری هزینههایی مانند خرید تجهیزات ارتباطی، حقوق و دستمزد و اجاره فضا برای توسعه سایتهای ارتباطی از رگولاتوری درخواست کردند که جهت رفع این چالشها تدابیری اندیشیده و اجرایی شود. مدیرانعامل ایرانسل، همراه اول و رایتل در همین راستا تاکید کردند که پاسخ به مطالبات و درخواستهای خود را با تلاش حداکثری برای ارتقا کیفیت شبکه اجابت خواهند کرد.
رئیس رگولاتوری نیز گفت: هر گونه تغییر در تعرفه باید همراه با افزایش کیفیت ارتباطات به صورت ملموس برای مردم باشد. وی همچنین از اپراتورهای ارتباطی سیار خواست مردم را نسبت به نیازهای صنعت ارتباطات کشور و تاثیر فراهم شدن زمینه سرمایهگذاری خود در کیفیت شبکه برای کاربر نهایی آگاه کنند.