رایتل یکی از شرکتهای زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است که با پول مردم اداره میشود. در ماهها و سالهای گذشته رایتل با وجود نداشتن پوشش شبکهای مناسب اقدام به تبلیغات گستردهای میکرد که کسی نمیدانست فایده و آثار آن تبلیغات چه بود؟
حالا نیز رایتل که تنها مزیتش ارایه خدمات نسل سوم تلفن همراه بود با اپراتورهایی مواجه است که خدمات نسل ۴ و التیایی میدهند و در واقع ۹۹ درصد بازار را در اختیار دارند. اکنون هم اما رایتل بدون این که کسی به درستی بداند با چه مزیتی در حال صرف میلیاردها تومان پول برای تبلیغات است. تبلیغاتی که از جیب مردم رفته و کسی نیز نظارتی بر چرایی و چگونگی آن ندارد.
سازمان تامین اجتماعی نیز علاقهای برای پاسخ به این موضوع ندارد. این در حالیست که گفته میشود درآمدهای رایتل حتی کفاف هزینههای جاری این شرکت را نیز نداده و تقریبا تمام هزینه این شرکت از سازمان تامین اجتماعی تامین میشود. جالب آنکه نهادهای نظارتی هم بنا به دلایل نامشخصی مانع هزینههای سنگین و گاه بیجهت این شرکت نمیشوند.
موبنا