بشر امروزی در دوره ای زندگی می کند که بارزترین ویژگی آن تولید، توزیع و ذخیره اطلاعات در حجمی وسیع و گسترده است. از این رو عصر حاضر را عصر ارتباطات و جوامع کنونی را جوامع اطلاعاتی نام نهاده اند. این رویکرد نتیجه تغییر و تحول در دو حوزه مهم فناوری یعنی فناوری های ارتباطی و فناوریهای اطلاعاتی است که اولی با ظهور اینترنت و دومی با تولد رایانه شکل گرفته است.
امروزه در بررسی شاخص ها و مولفه های توسعه و پیشرفت کشورها، شاخص های ICT جایگاه ویژه و تعیین کننده ای پیدا کرده اند. اگر ارتباطات را عامل اصلی توسعه و پیشرفت جوامع تلقی کنیم بدون شک زیرساخت های ارتباطی موتور اصلی حرکت جوامع به این سمت هستند.
شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یکی از نهادهای مهم حوزه ICT کشور و متولی اصلی زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی و با دراختیار داشتن شبکه اصلی و مادر مخابراتی کشور، زمینه لازم برای ارایه انواع سرویس های نوین را برای اپراتورهای مختلف فراهم ساخته و از این رهگذرنقشی بی بدلیل و اساسی در ایجاد و فراهم سازی امکانات لازم جهت ارایه انواع خدمات الکترونیکی ازجمله بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک، تجارت الکترونیک را ایفاء نموده است.
این شرکت علاوه براین، با توسعه ظرفیت انتقال شبکه و افزایش درگاه های بین المللی خود ضمن بهبود ضریب امنیت و اطمینان شبکه داخلی، این امکان را برای کشورهای همسایه و منطقه ای فراهم نموده است تا از ظرفیت های بالای این شرکت استفاده نمایند، اقدامی که می تواند ایران را در مسیر توسعه ارتباطات و تبدیل شدن به هاب منطقه یاری رساند.
البته این موفقیت ها مرهون تلاش های شبانه روزی کارکنان متخصص و متعهد این شرکت است که با الهام گیری از آموزه های رهبر کبیر انقلاب و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری لحظه ای از تلاش و کوشش در مسیر تعالی ایران و ایرانی فرو ننشسته و لحظات گرانبهای عمر خویش را صرف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده اند.
باشد که در مسیر توسعه، ارتقاء و پیشرفت ایران اسلامی بیش از پیش موفق و پیروز باشند.