چهارشنبه، 01 اسفند 97 - 08:45

همانطور که می‌دانید متاسفانه امروز خبر نارحت کننده‌ای با موضوع تعطیلی بامیلو و تعدیل نیرو این استارت‌آپ سر زبان‌ها افتاد و بحث‌های داغی درباره این خرده فروش آنلاین صورت گرفت. بامیلو حالا با انتشار یک بیانیه‌ای که خیلی واضح نیست سعی کرده تا به شایعات و حدس‌ها پایان دهد.بامیلو می‌گوید کوچکتر خواهد شد و به سراغ محصولات FMCG (سوپرمارکتی) می‌رود. حوزه‌ای که رقیب اصلی آن با نامدیجی‌کالا فرش به تازگی وارد آن شده است. ظاهرا بامیلو قصد دارد در بخش محصولات سوپرمارکتی فعالیت خود را ادامه دهد و دیگر اجناس دیجیتالی یا پوشاک و سایر محصولات از این دست را عرضه نکند.

به گزارش اصفهان ارتباط گروه اینترنت ایران (هولدینگ مادر اسنپ و بامیلو) یک زیر مجموعه دیگر به نام اسنپ‌مارکت دارد که دقیقا به همین کار مشغول است. داشتن دو شرکت در یک هولدینگ که دقیقا یک کار مشترک را انجام می‌دهند به‌نظر خیلی منطقی نمی‌رسد و احتمالا در آینده شاهد ادغام اسنپ مارکت و بامیلو خواهیم بود.

 

 

 

بیانیه مبهم بامیلو این موضوع را هم مشخص نمی‌کند که این استارت‌آپ آیا تعدیل نیرو داشته است یا خیر، و اگر داشته چه تعداد بوده است. تعدیل نیرو در این استارت‌آپ‌ها نکته‌ای مهم است و دیجی‌کالا هم در شهریور ماه امسال ۱۷۵ نفر از کارمندان خود را تعدیل کرد. در ادامه می‌توانید متن بیانیه بامیلو را بخوانید.

بیانیه رسمی بامیلو

بازار اینترنتی بامیلو با هدف حفظ تاثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیک ایران و ارائه خدمات به کاربران ایرانی، قصد دارد روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی متمرکز شود. بامیلو با توجه به تغییرات بازار ایران، رویکرد خود را هم تغییر خواهد داد و این تغییرات مستلزم کوچک‌تر شدن و حذف برخی از قسمت‌هاست که تقاضای کمتری دارند.

تیم بامیلو به عنوان اولین بازار اینترنتی ایران، همیشه سعی داشته رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد. اما گاهی پایبندی به تعهدات نیازمند اتخاذ تصمیمات دشوار و متناسب با تغییراتی است که گاهی قابل پیش‌بینی هم نیستند. تیم بامیلو، علی رغم میل باطنی، به این نتیجه رسید که برای تداوم فعالیت پایدار در بازار ایران، ناچار به اتمام همکاری با تعدادی از نیروهای توانمند خود است و از اول اسفندماه ۱۳۹۷ با تیم کوچکتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما بامیلو در کنار اعضای سختکوش خود می‌ماند و برای ایجاد موقعیت‏های کاری جدید برای آنها تلاش خواهد کرد. به‌زودی تعداد زیادی از همکاران ما در بامیلو، به دیگر شرکت‌های وابسته منتقل خواهند شد و دیگر همکاران نیز در فهرست مشاغل احتمالی آینده در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیریت شرکت بامیلو این تغییرات را نشانه انعطاف سازمانی می‌داند و می‌گوید: «ما همواره متعهد به ارائه یک پلتفرم کارآمد و منحصربفرد برای کاربران فضای اینترنت در سراسر ایران و البته ایجاد یک فضای صمیمی در خانواده بامیلو بودیم. این تصمیم نیز نشان می‌دهد با وجود همه تغییرات اخیر همچنان قصد داریم تا با جدیت فعالیت خود را در ایران ادامه دهیم.» بامیلو بعد از این بیشتر روی کالاهای مصرفی (FMCG) که مورد استقبال کاربران بوده متمرکز است و همه کاربران همچون گذشته می‌توانند از این بازار اینترنتی خرید کنند.

logo-samandehi