نمایشگاه اتوکام بعد از نمایش ضعیف الکامپ ،بیشتر از سالهای پیش از سوی شرکتها و سازمانها مورد توجه قرار گرفت.مشارکت کنندگان نظرات متفاوتی در خصوص نمایشگاه داشتند.خارج از موضوع بازدیدکننده ها که باید صحبت های غرفه داران را بخوانیم امسال دو موضوع اینترنت و پارکینگ به دغدغه ی غرفه داران تبدیل شده بود.تعدادی از غرفه ها که برای معرفی سرویس آنلاین خود در نمایشگاه حضور داشتند عملا نتوانستد معرفی از سرویس خود ارایه دهند.صحبت را کوتاه میکنیم و حرفهای مشارکت کننده های اتوکام را میخوانیم تا نقاط قوت و ضعف نمایشگاه بیستم را بررسی کنیم .
وضعیت پارکینگ نمایشگاه بواسطه کمبود فضا
اردلان سلیمان محمدی مدیر عامل شرکت شبکه پرداز
به واسطه تفاوتی که در حضور در نمایشگاه امسال داشتیم و طیف گسترده مشتریان، ساعات شلوغی را تجربه کردیم. امسال نمایشگاه برای ما تخصصی تر بود. تعداد بازدیدکنندگان عمومی کمتر از سالهای گذشته بود ولی متخصصین بیشتری نسبت به گذشته را پذیرا بودیم. شرکت های تهرانی نیز از نمایشگاه بازدید و برآورد خوبی از بازار اصفهان داشتند. بازدیدکنندگان تهرانی با توجه به اتفاقات الکامپ تهران و در مقایسه با نمایشگاه دیگر شهرستان ها، نمایشگاه اصفهان را جدی تر ارزیابی می کردند. علیرغم اینکه دیدگاه های متفاوتی در مورد نمایشگاه IT همیشه وجود دارد و عمدتا هزینه های انجام شده باز نمی گردد بسته به اینکه چه محصول و خدماتی را برای ارائه آورده باشید و اینکه چه هدفی را دنبال می کنید، بازخورد نمایشگاه متفاوت خواهد بود. هدف شبکه پردازسپاهان از این حضور معرفی توانمندی خود در زمینه محصولات ویپ، وایرلس های مجوز دار و دوربین بود و تداعی کننده صدا ، تصویر ، حرکت بود .صدا: ویپ، تصویر: دوربین، حرکت : وایرلس و اینکه میتوانیم صدا و تصویر شما را به هر جا که خواستید انتقال دهیم. بازدیدکنندگان غرفه شبکه پرداز سپاهان بیشتر متخصصینی بودند که معمولا ما از آنها یاد می گیریم با این تفاسیر نمی گویم فروش ما تغییر چندانی کرده است ولی این موضوع ارتباطی به نمایشگاه ندارد. نمایشگاه کار خود را انجام داد. در معرفی کاری که انجام میدهیم نمی گویم نمایشگاه ۱۰۰ درصد بود ولی می توان گفت ۷۰ درصد در معرفی محصولات جدید موفقیت آمیز بود..
حمید جهانگیری مدیرعامل شرکت فاسکو
بازدیدکننده نمایشگاه امسال در سطح پایینی بود تا جایی که در برخی ساعات تعداد غرفه دارها از تعداد بازدیدکنندگان بیشتر بود دلیلش را هم میتوان اطلاع رسانی ضعیف نمایشگاه ،شرایط بد اقتصادی و تعطیلات اخیر را میتوان نام برد.به نظرم در خصوص پیمانکاران غرفه ساز باید در سایت جایگاهی برای امتیازدهی باشد تا این دوستان با توجه به دریافت هزینه بصورت نقدی فکر نکنند که میتوانند مدیر یک مجموعه را تحت فشار قرار دهند .این امیتازدهی برای سالهای بعد میتواند مورد توجه غرفه داران باشد.در حوزه نرم افزار شرکتهای خوبی حضور پیدا کردند.موضوع پارکینگ که امسال با وجود ایجاد یک غرفه مشکل عمده غرفه داران بود.بنده با ۶۰ متر غرفه باید ماشین خود را سر خیابان پارک کنم و هیچ امنیتی نیست.بهتر است شرکت نمایشگاه به ازای متراژ خاصی تعدادی کارت پارکینگ بدهند.
مهران طاهریان از شرکت توسعه ارتباطات کیا
در نمایشگاه امسال هم اینترنت مثل همیشه از کیفیت خوبی بهرمند نبود.خدا راشکر که نمایشگاه تحت پوشش رایتل بود وگرنه عملا ما نمیتوانستیم کاری را صورت دهیم.در خصوص پارکینگ هم به علت اختصاص یک غرفه در پارکنیگ و محدودیت تنها در ساعت اولیه فضا داشت.خیلی بهتر است که با توجه به هزینه ای که غرفه داران میکنند قسمتی را به غرفه دارها اختصاص دهند تا پارکینگ مشغله ذهنی آنها نشود.در خصوص بازدید کننده امسال نسبت به سالهای پیش بازدیدکنندهای کمتری از این نمایشگاه دیدن کردند .علت آن را میتوان زمان برگزاری بعد از تعطیلات عنوان کرد.متاسفانه نمایشگاه امسال بازده فوق العاده پایینی داشت و از لحاظ اقتصادی به صرفه نبود
کردیان مدیر منطقه ای شرکت آسیاتک در اصفهان
با توجه به حضور در الکامپ میتوانم بگویم که اتوکام اصفهان از لحاظ برگزاری خیلی بهتر از الکامپ عمل کرده است بواسطه قیمت پایین متراژ غرفه ها.در خصوص برگزاری بهتر است بر اساس رنکیگ شرکتها جانمایی غرفه صورت بگیرد.در خصوص اینترنت ما خودمان ارایه دهنده سرویس اینترنت هستیم ولی چیزی تحت عنوان اینترنت در نمایشگاه نداشتیم.در خصوص دستگاه های پوز که بانک ملی عاملیت همکاری انتخاب شده بود متاسفانه خوب عمل نکرد و ما را دچار مشکل کرد.
مهران بهشتی از اعضای هئیت مدیره ی شرکت یارافزار
به نظرم این نمایشگاه تبدیل شده است به بازار روز البته یکسری موارد کسر است که اگر فراهم شود دیگر نمیتوان بعنوان نمایشگاه تخصصی کامپیوتر از آن نام برد.نمایشگاه تخصصی بازدیدکننده تخصصی میخواهد تا شرکتی که پس از صرف هزینه های زیاد به بازار هدف خود دست پیدا کند.اینکه اینجا تبدیل به جای شود که همه برای خرید تبلت و لپ تاپ مراجعه کنند این محصولات در پاساژها موجود است.وقتی از یک نمایشگاه تخصصی صحبت میشود باید غرفه های تخصصی و شرکت های بزرگ و فعال در آن حوزه حضور پیدا کنند.به نظرم در نمایشگاه کامپیوتر باید بصورت رایگان بستر اینترنت فراهم شود نه اینکه شرکت خاصی این سرویس را به فروش برساند.در خصوص پارکینگ وضعیت کاملا مشخص است و بهتر است مسولین چاره ای برای این اوضاع اندیشه کنند.در پایان از مسولین برگزاری درخواست دارم که نمایشگاه را به سمت تخصصی برگزار شدن پیش ببرند .بهادران از شرکت یارافزار گفت:در این نمایشگاه شرایط برای متخصصین فراهم نیست.چون عملا از تمامی متخصصین آی تی اصفهان دعوت به عمل نیامده است.بزرگترین مشکل نمایشگاه امسال به نظرم موضوع اینترنت بود که بسیار ضعیف بود.چون ما ثبت نام آنلاین داشتیم که عملا این سرویس ما قابل استفاده نبود
سید محسن ناظری مدیرعامل شرکت شاگا
حدود ۱۱ دوره در نمایشگاه حضور داشتیم.در خصوص نمایشگاه متاسفانه روال سابق است و هیچ تغییری را در برگزاری نمایشگاه را شاهد نیستیم.مثلا سالن نقش جهان دارای تهویه نامطبوع است.بازدیدکننده نمایشگاه اکثر خانواده ها هستند که بیشتر برای تفریح به نمایشگاه می آیند.ساعت برگزاری نمایشگاه از ساعت ۳ تا ۹ بعد ظهر در زمستان و آن هم در اصفهان مناسب نیست.ما دوست داشتیم در نمایشگاه با کارشناسانی از ارگانهای دولتی صحبت کنیم ولی متاسفانه بدلیل حضور غیرمتخصصین نتوانستیم با همان اندک متخصصینی که به نمایشگاه آمدند تبادل نظر داشته باشیم.در خصوص برگزاری به نظر بنده پارکینگ باید ساماندهی شود و از این حالت خارج شود.موضوع دیگر ساماندهی بازدیدکننده است که یکسری کیوسک های اطلاعاتی در خصوص غرفه های نمایشگاه اطلاعاتی ارایه دهند و هدایت شوند.ما هر سال پایان نمایشگاه از عدم حضور در نمایشگاه سال آتی حرف میزنیم ولی بواسطه فشارهای صنفی حضور پیدا میکنیم!اینکه این نمایشگاه مال صنف است و باید کمک شود.کمک به کی ؟؟ مگر این نمایشگاه بین المللی را یدک نمیکشد؟حداقل شرکت نمایشگاه یک سرویس در حد بین المللی ارائه دهند.اینترنت نمایشگاه که شرکت مذبور دارای غرفه در همین نمایشگاه هستند اینترنت با پایین ترین سطح کیفیت ارائه میدهند.امیدواریم که نمایشگاه به جایی برسد که مشارکت کننده ها پس از صرف هزینه های که کردند به نتیجه ای که میخواهند برسند.
علیرضا گرک یراق مدیرعامل شرکت طلوع سبز
امسال از لحاظ مشارکت کننده استقبال خوبی داشتیم و شاهد حضور شرکتهای بزرگ در این نمایشگاه هستیم.در خصوص بازدیدکننده امسال شاهد استقبال کمتری نسبت به سال پیش هستیم و متخصصین از طریق های دیگر مثل وب سایت خلاء اطلاعاتی خود را پر میکنند .اطلاع رسانی نمایشگاه خیلی خیلی ضعیف بوده است و این از استقبال بازدیدکنندها مشخص است.در خصوص امکانات ما چیز خاصی را مشاهده نکردیم.وضعیت پارکینگ که نیازی به گفتن ندارد و همه شاهد آن هستیم.در خصوص اینترنت هم ما از روز اول مشکل داشتیم و نتوانستیم از اینترنت استفاده کنیم.در پایان از صنف انتظار حمایت بیشتری داریم.
رضا دانشپور مدیر روابط عمومی گرین
امسال از لحاظ مشارکت کننده خیلی پیشرفت داشته ولی از کیفیت خیر.زمان نمایشگاه مصادف است با امتحانات دانشجویان که به نظر من عمده مراجعین این نمایشگاه را نداشتیم علاوه بر این امسال با تعطیلی های که قبل از نمایشگاه بود بازدیدکننده را به حداقل رسانده است.انتظار میرود سازمان نظام صنفی رایانه در زمان برگزاری نمایشگاه تجدید نظری داشته باشند شرکتهایی که با این هزینه های بالا باعث رونق این نمایشگاه می شوند نتیجه ای را نیز داشته باشند.طوری نشود که نمایشگاه را بعنوان جای هزینه کردن بدون بازگشت ببینند.یکی از مشکلات بارز نمایشگاه را میتوان اینترنت را نام برد.ما در این نمایشگاه اینترنت نداشتیم.نمایشگاه کامپیوتر بدون اینترنت یعنی صفر!علت اینکه اینترنت نمایشگاه در اختیار یک شرکتی است که عملا توانایی پوشش اینترنت با کیفیت را ندارد در چیست؟؟ شرکتهای بزرگی در اصفهان هستند که میتوانند یک سرویس خوب و با کیفیت را ارایه دهند.در خصوص اطلاع رسانی نمایشگاه جای کار بیشتری وجود دارد .با وجود فضای کم تقسیم بندی نمایشگاه امسال خوب بوده است.پیشنهاد میدهم صنف اصفهان نمایشگاه را از خودشون بدونند و این نمایشگاه را با حضور خودشون رونق ببخشند.
حمیدرضا دری از موعود رایانه
به نظرم امسال نمایشگاه از هر لحاظ نسبت به سالهای پیش ضعیف برگزار شده است.از لحاظ مدیریت و انجام امور غرفه ها تقریبا تا روز اول انجام نشده بود.پارکینگ نمایشگاه با توجه به وسعت کم امسال با محدودیت بیشتری همراه بود و ما که غرفه دار بودیم دچار مشکل شدیم.اینترنت نمایشگاه هم با داشتن اکانت مربوطه دچار مشکل بود و از کیفیت مطلوب خبری نبود.البته این مشکل نیز در سالهای پیش نیز وجود داشته است و این انحصار اینترنت در نمایشگاه باید شکسته شود تا با ایجاد رقابت اینترنت با کیفیتی حداقل به کسانی که هزینه کردند و در این نمایشگاه حضور دارند داده شود.بازدیدکننده امسال هم با کاهش چمشگیری که داشت غیرمتخصصین بودند که این دلیلش هم اطلاع رسانی ضعیف می باشد.برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه بهتر است بصورت تخصصی تر برگزار شود و بصورت تفکیک رسته ای باشند.قیاس اتوکام با الکامپ صحیح نیست و بهتر است ما خدمات اولیه نمایشگاهی را در درجه اول به مشارکت کننده ها ارایه دهیم سپس در خصوص بین المللی بودن نمایشگاه صحبت کنیم.زمان برگزاری نمایشگاه هم با توجه به زمان امتحانات دانشجویان بهتر است تغییر کند
امین امامی مدیر رایانه سیستم
در خصوص نمایشگاه امسال شاهد بازدیدکننده خیلی کمتری نسبت به سالهای پیش بودیم که این بازدیدکننده متخصصین نبودند.بزرگترین معضل امسال عدم اینترنت مناسب برای این نمایشگاه بود چون اساس کار ما فروشگاه مجازی ما بود که عملا با این سرعت و کیفیت عملا امکان هیچ گونه فعالیتی نیست.موضوع دیگر پارکینگ نمایشگاه بود که امسال در ساعت اولیه ظرفیتش پر میشد و مشکلاتی را برای غرفه داران ایجاد کرده بود. در خصوص اطلاع رسانی نمایشگاه جای کار بیشتری وجود دارد و اینکه دیگر افراد متخصص از این نمایشگاه بازدید نمی کنند و علت آن را میتوان در شرایط اقتصادی فعلی دید.در پایان امیدوارم اوضاع و احوال صنف آی تی بهتر شود و نمایشگاه ها کامپیوتر به این سبک برگزار نشود.
محمد خلیلیان مدیر IT دانش پژوهان
نمایشگاه امسال مانند سالهای پیش روال خود را در برگزاری داشته است و جای پیشرفت را دارد.از لحاظ اطلاع رسانی ضعیف عمل شده و اکثر بازدیدکنندها غیرمتخصص بودند.این در حالیست که نمایشگاه اتوماسیون اداری و کامپیوتر در فروش تبلت و لپ تاپ خلاصه نمیشود.اکثر مشارکت کننده ها خدمات ارزش افزوده و تکنولوژی های روز را ارایه میکنند که بازدیدکننده ها اکثر بی اطلاع از این خدمات هستند.نمایشگاه اتوکام فاقد اتوماسیون بود. در بخش پارکینگ،ورود و خروج که می توانند از پتانسیل شرکتهای فعال در این حوزه برای راحتی در امور استفاده کنند.برای اطلاع رسانی نمایشگاه میتوانند از فضای مجازی نیز استفاده کنند .صرف اینکه با چند بنر و کارت دعوت اطلاع رسانی انجام شده حرف نامعقولیست .باز عرض میکنم از اتوماسیون در ثبت نام غرفه ،ثبت نام بازدیدکننده،پارکینگ که بصورت کلی به حذف کاغذ و نیرو است جهت راحتی استفاده شود و در حد نام خود بین المللی باشد نه تنها در اصفهان.
محمد حسین حمصیان مدیر نرم افزار شرکت فولاد تکنیک
امسال کارگروه موبایل اصفهان با اسپانسری شرکت فولاد تکنیک غرفه ۶۰ متری را آماده کرد تا به معرفی رایگان اپلیکیشن هایی که توسط برنامه نویسان اصفهانی تهیه شده است بپردازیم.در خصوص نمایشگاه اولین صحبتم اینترنت نمایشگاه است که یکسری گروه های ما در همان روز اول بدلیل عدم بستر مناسب اینترنت و نیاز به اینترنت مجبور به ترک نمایشگاه شدند.نمایشگاه امسال از لحاظ مشارکت کننده روال سالهای پیش را داشته است و حتی با عدم استقبال شرکتهای نرم افزاری حتی پاپیون نرم افزار تشکیل نشد.علت آن را هم در بازدیدکننده غیرمتخصص باید دید .چون شرکتهای نرم افزاری هیچ بازخوردی از حضور در این نمایشگاه نگرفته اند.به نظرم بهتره که تکفیک رسته را داشته باشیم و نمایشگاه را بصورت تخصصی برگزار کنیم .در خصوص اطلاع رسانی نمایشگاه بصورت لحظه آخری است و اطلاع رسانی نمایشگاه بهتر است زودتر آغاز شود.در خصوص پارکینگ امسال مشکلات بیشتری نسبت به سالهای قبل داشتیم.صدای نمایشگاه هم باعث اختلال در برگزاری جلسات خود غرفه ها و ایجاد آلودگی صدا میشود.
مجاهدی مدیرعامل شرکت داناتک
امسال با این برند برای اولین بار است که شرکت میکنیم.نمایشگاه امسال از لحاظ بازدیدکننده متخصص یا دارای دانش آی تی کم بودند و این کار خیلی از وقت ما را برای معرفی سرویس و خدمات ارزش افزوده ما میگیرد.به نظرم عدم بازدید تخصصی را عدم رغبت صنفی میدانم. سازمان نظام صنفی در برگزاری اجتماعات صنفی و ایجاد بازار هدف ضعیف عمل کرده است.ما هر ساله شاهد رشد هستیم ولی اینکه شرکتها با صرف هزینه های زیادی در نمایشگاه حضور پیدا میکنند باید بازار هدفی را داشته باشند و این برمیگردد به اطلاع رسانی های قبل از نمایشگاه و آگاه سازی قشر متخصص و دعوت از آنها برای بازدید از نمایشگاه .در خصوص امکانات بهتر است اینترنت نمایشگاه در همان سایت ثبت نام به مشارکت کننده داده شود و یا انعطاف پذیری بهتری داشته باشند.همانطور که برای تجهیزات نمایشگاه غرفه دار مجاز به استفاده از خدمات بیرون از نمایشگاه است در خصوص اینترنت هم اجازه دهند که شرکتها خودشان انتخاب داشته باشند و بصورت انحصاری در اختیار شرکت خاص نباشد و اینترنت نمایشگاه کامپیوتر یکی از مشکلات آن نباشد. تمامی مشارکت کنندها خدماتشان بر بستر اینترنت است حال اینکه شرکتی که مسول اینترنت است از این قضیه برای بازاریابی خود استفاده میکند جای سوال دارد؟در حال حاضر بیشتر شرکتها خدمات ارزش افزوده دارند که از این بستر باید استفاده کنند.پیشنهاد میدهم که کمسیونهای سازمان حضور فعالتری داشته باشند.
ماندانا پاکروان مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ترنج
امسال برای پنجمین بار حضور خود را در این نمایشگاه تجربه میکنیم.بازدیدکننده نمایشگاه امسال از لحاظ تخصصی بهتر از سال قبل بوده است ولی کم است .در خصوص پارکینگ بهتر است تمهیدات بهتری برای غرفه داران با توجه به هزینه ای که دریافت میکنند را داشته باشند.شاید یکی از گلایه هایی که ما داریم بازدید مسولین استانی از یکسری غرفه های خاص می باشد.بهتر است این انتخاب از سوی خود مسول انجام شود تا توصیه بازدید از یکسری غرفه های خاص.بهتر است غرفه های کوچکتر و دارای رانت کمتر از این بازدید مسولین بی بهره نباشند.این موضوع سال پیش نیز بود که به تمامی غرفه های اعلام شد صبح جمعه در محل غرفه های خود حضور داشته باشند تا معاون وزیر فناوری اطلاعات بازدید داشته باشند که سال گذشته باز از یکسری غرفه های خاص بازدید به عمل آمد.
مهران حجاری زاده مدیر بازرگانی گروه ارتباطی داناک
حدود یکسال از آغاز فعالیت ما میگذرد.شرکت ما در حوزه پهنای باند،نمایندگی فایبرلند انگلیس و سایان ارتباط در اصفهان و یکی از پروایدرهای تامین محتوای مخابرات استان اصفهان فعال می باشد.در خصوص نمایشگاه به نظر من نمایشگاه از لحاظ مشارکت کنندگان خیلی خوب بود مخصوصا در بخش خدمات ارزش افزوده.در خصوص خدماتی که شرکت نمایشگاه عرضه می کند با توجه به داشتن متخصصین زیادی که در این حوزه فعال هستند جای کاری زیادی وجود دارد.
با توجه به هزینه ای که شرکت نمایشگاه در خصوص غرفه دریافت میکند خدماتی چون اینترنت،پارکینگ،پذیرایی اصلا همخوانی ندارد.بازدیدکنندکان امسال تخصصی تر بودند ولی به نظر میرسد که امسال اطلاع رسانی ضعیف بوده است چون ما از سازمانهای دولتی بازدید کننده ای نداشتیم.با این حال امسال به تفکیک موضوعی نسبی که صورت گرفته بود شاهد سالنهای مجزا بودیم.در پایان از دستگاه های اجرایی دولتی میخواهم اجازه ورود شرکت های کوچک را حداقل برای معرفی خدمات خود بدهند چون وجود انحصارها در بعضی ادارات دولتی بواسطه قراردهای قبلی کار را برای شرکت های دیگر سخت میکند.
پرسیا معظمی مدیرعامل شرکت پانا
کاهش تعداد بازدید کنندگان از نمایشگاه امسال کاملا محسوس بود هرچند در سالهای گذشته هم تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان غیرمتخصص بودند و این موضوع به دلیل تخصصی نبودن نمایشگاه و شاید نزدیکی زمان برگزاری الکامپ و اتوکام تشدید می شود. غالبا متخصصین حضور در الکامپ را به اتوکام ترجیح می دهند. ضمن اینکه برخی از خدمات نمایشگاهی ارایه شده متاسفانه مطلوب و با انتظارات غرفه داران هماهنگی نداشت از جمله پارکینگ که مشکلات زیادی برای همه ایجاد کرد.
آرمان کرچگانی مدیرعامل شرکت اسپاد سیستم
اینترنت نمایشگاه متاسفانه از کیفیت خوبی برخوردار نبود و جای سوال دارد که چرا تنها یک شرکت باید این سرویس را در نمایشگاهی که با نام نمایشگاه آی تی می شناسند با این کیفیت ارایه دهد؟!اطلاع رسانی نمایشگاه هم ضعیف بوده است.چون بازدیدکننده این وضعیت را نشان میدهد.با توجه به عدم توفیق الکامپ امسال پیش بینی میشد که استقبال مسولین ارشد سازمانها از این نمایشگاه خوب باشد که بدلیل ضعف در معرفی این نمایشگاه در سازمانها این مهم اتفاق نیفتید و اتوکام جای کار زیادی برای جهانی شدن دارد.
علی امیدوار مدیر عامل شرکت همکاران سیستم اصفهان
بعنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه همکاران سیستم امسال برای دومین بار برای ارائه جدیدترین تکنولوژی های همکاران سیستم در حوزه مالی و بازرگانی شرکت کردیم.نمایشگاه امسال از لحاظ مشارکت کننده ها بهتر بوده است و تکنولوژی های رده بالا را در این نمایشگاه شاهد هستیم.این نمایشگاه هنوز بازدیدکننده متخصص را نیاز دارد و اطلاع رسانی این نمایشگاه باید بیشتر باشد تا شاهد بازدید دیگر صنایع از این نمایشگاه باشیم.
حسینی مدیرعامل شرکت عصرگویش پرداز
یکی از نقاط ضعف نمایشگاه زمان برگزاری است که به نظرم جا دارد تغییر پیدا کند.اطلاع رسانی نمایشگاه ضعیف بود چون بازدیدکننده تخصصی را نداشتیم.وضعیت خدمات از جمله اینترنت و پارکینگ امسال خیلی ضعیف بود و در شان برگزاری یک نمایشگاه بین المللی نبود.
آیا شما از این نمایشگاه بازدید داشتید ؟؟
آیا شما در این نمایشگاه غرفه داشتید؟؟
نظرات خودتونو با دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید