مهندس همایون یزدان پناه با اعلام این مطلب افزود:در حال حاضر حدود ۶۰ خدمت الکترونیکی از طریق درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان به آدرس www.isfahan.ir در حال ارائه به شهروندان عزیز می باشد.مدیرعامل سازمان فاوا ویژگی های استفاده از این سامانه را نیز برشمرد و تصریح کرد: وارد نمودن این اطلاعات باعث می شود که آمار مشکلات محلات و نقاط مختلف سطح شهر قابل بررسی و تحلیل باشد و در این راستا استفاده از نمودارهای آماری کمک بسیاری در جهت تصمیم گیری بهتر مدیران می نماید.وی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط در جامعه را موجب بروز تغییرات دانست گفت: این تغییرات همواره دارا ی مقاومت است اما پس از اعمال تغییرات شرایط مناسبی برای مردم پیش می آید که باعث می شود مردم شرایط جدید را بپذیرند.مدیر عامل سازمان فاوا در ادامه به اثرات فناوری اطلاعات در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی های زیست محیطی اشاره کرد و افزود: در دنیا شهرهایی وجود دارد که با جمعیت چند برابری اصفهان به جهت حذف ترددهای غیر ضروری در شهر، آلودگی کمتری نسبت به اصفهان دارند.وی راه حل این مشکل را حرکت به سمت ارائه خدمات الکترونیکی در کلیه ادارات دانست و گفت: در حال حاضر نیز ما اداراتی به غیر از شهرداری داریم که تعدادی ازخدماتشان را به صورت الکترونیکی ارائه می نمایند اما در اصل این شهروندان هستند که باید از خدمات استفاده نموده و با اعلام نیاز خود زمینه را برای ارائه خدمات بیشتر فراهم نمایند.وی ابراز امیدواری کرد تا با حرکت به سمت ارائه و استفاده از خدمات الکترونیکی از ترافیک و رفت و آمد کمتر، هوای سالم تر و شرایط بهتری برای زندگی برخوردار شویم.
مهندس یزدان پناه در این زمینه نقش آموزش و فرهنگ سازی را بسیار مهم قلمداد نمود ومدیرعامل سازمان فاوا مشاهده و پرداخت عوارض خودرو و نوسازی منازل را از جمله خدمات الکترونیکی شهرداری اصفهان عنوان کرد و گفت: شهروندان عزیز می توانند جهت مشاهده میزان بدهی عوارض خودرو، نوسازی و کسب و پیشه – حتی قبل از خرید خودرو و ساختمان – از طریق درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان اقدام نموده و در صورت تمایل نسبت به پرداخت مبلغ درج شده با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب اقدام نمایند.وی پیرامون استفاده از خدمات فناوری اطلاعات در حوزه شهرسازی نیز مطالبی عنوان کرد و افزود: سیستم شهرسازی از جمله مهمترین سیستم های شهرداری است که نزدیک به یک دهه بر روی آن کار انجام شده است.وی ادامه داد: در این زمینه نزدیک به ۶۰۰ هزار پرونده و با احتساب میانگین ۱۰۰ برگ برای هر پرونده حدود ۶۰ میلیون برگ به صورت الکترونیکی وارد سامانه شده است که با این روش امکان جستجوی پرنده ها به سهولت فراهم شده و از مفقود شدن و مخدوش شدن پرونده ها تا حد زیادی جلو گیری می شود.یزدان پناه در پایان محاسبه مکانیزه عوارض صدور پروانه را از مباحث مهم حوزه شهرسازی دانست و اذعان داشت: با استفاده از این سامانه از اعمال سلایق در محاسبات جلوگیری شده و دقت در محاسبات نیز افزایش خواهد یافت.وی ابراز امیدواری کرد تا با اتمام حرکت های آغاز شده و همت جمعی همه عوامل شهرداری درجهت تحقق اهداف خدمت رسانی الکترونیکی به شهروندان گام های ارزنده تری برداشته شود.