این روزها بازار کامپیوتر و تجهیزات مرتبط با آن پر شده از افراد سودجویی که با ترفندهای مختلف، خریداران مبتدی و نا آشنا به بازار رایانه را در دام خود گرفتار می کنند.در موارد بسیاری این کلاهبرداری ها بر اساس عدم نظارت کافی بر اصناف یا شکایت نکردن متضررین صورت گرفته و افزایش می یابد.در سال های اخیر اتحادیه صنف فناوران رایانه سعی کرده تا با نظارت های خود جلوی این سودجویی ها را بگیرد اما هنوز هم عده قابل توجهی از فروشندگان، روزانه تخلفاتی را انجام می دهند و مشتریان را به زیان های مالی دچار می سازند.
برای این عده تمول مالی و ذکاوت مشتریان بسیار مهم است، یعنی هر چه مشتری در هنگام خرید با هوش تر باشد، آسیب های مالی کمتری متوجه وی خواهد بود، ولی اگر در زمان خرید یا دریافت خدمات ذکاوت کم تری برخودار بوده و توان مالی بالاتری داشته باشد، ضرر بیشتری می بیند.اما راهکار برخورد با این فروشندگان و شکایت از آنها چیست؟ چگونه می شود زیانی که توسط برخی از متخلفین صنف رایانه در زمان خرید به ما وارد شده است را جبران نمود؟ چطور باید از فعالان بازار رایانه شکایت کرد؟
اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران برای رسیدگی به امور مشتریان و نظارت بهتر بر اعضای خود، سامانه ای اینترنتی برای شکایت از متخلفان صنفی و فروشگاه های تحت نظارتش راه اندازی نموده است که در این مطلب با این سیستم آشنا می شوید.
سامانه شکایت از متخلفان صنف رایانه
برای شکایت از متخلفان بازارهای رایانه ای تهران نخست لازم است که وارد سامانه شوید.
اگر برای اولین بار به سامانه مورد بحث مراجعه می کنید باید با مراجعه به این صفحه از سایت ثبت نام نمایید.
پس از ورود به سامانه، صفحه کارتابل برای شما نمایش داده می شود که در سمت راست آن، منوی کاربری قرار داد.
حالا باید برای ثبت شکایت، در منوی کاربری گزینه «آغاز فرآیند جدید» را انتخاب کنید تا صفحه زیر نمایان شود. مانند تصویر پایین، روی «رسیدگی به شکایات» کلیک نموده و سپس دکمه شروع کار را برنید.
در فرم شکایتی که برای شما باز می گردد، مشخصات خواسته شده را وارد نموده و سه تصویر مورد نیاز را آپلود کنید. گزینه «ذخیره و ادامه» شما را به مرحله بعد، هدایت می نماید.
حالا اطلاعات فایل هایی که آپلود شده، برایتان نمایان می گردد تا آن را مطالعه و تایید کنید.
در این قسمت فردی که شکایت شما را دریافت می کند مشخص شده و پس از کلیک روی گزینه «ارسال»، کار ثبت شکایت به پایان می رسد.
پس از ثبت شکایت، با ورود به سامانه و کلیک روی گزینه «پیگیری» در منوی سمت راست می توانید از وضعیت شکایت خود مطلع گردید.