پروژه گوگل پلاس که در واقع یک رسانه اجتماعی برای اشتراک گذاری آنلاین است مثل دیگر پروژههای شرکت گوگل، ابتدا در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار گرفت تا سپس در دسترس همه کاربران قرارگیرد.ویک گاندورتا (Vic Gundotra) یکی از مدیران ارشد گوگل که در شبکههای اجتماعی و وب.۲، تخصص دارد مدیر تیمی بوده است که یک سال و نیم بر بر روی این پروژه کار کرد.او میگوید:اشتراکگذاری آنلاین نیاز جدی به بازبینی و خلق شیوههای تازه دارد. زمان تغییر شیوههای فعلی به اشتراک گذاری که چندان کارآمد نیست فرا رسیده و گوگل پلاس اولین گام عملی جدی ما برای اعمال این تغییرات است.
امکانات پروژه گوگل پلاس:
دایرهها (Circles): برای گروههای مختلف دوستان
جرقهها (Sparks): برای جستجوی تخصصی
پاتوقها (Hangouts): برای چت تصویری و تماشای ویدیویی
اجتماع (Huddle): که در واقع امکان تلهکنفرانس است
موبایل (Mobile): برای استفاده از قابلیتهای موبایلها نظیر مسیج، دوربین و جی پی پی است.
مدیران این پروژه در بیانیه معرفی این محصول گفتهاند که این شبکه اجتماعی نمیخواهد تنها جایی برای به اشتراک گذاشتن عکس و مطلب باشد و قصد دارد با توجه به عادات وبگردی هر کاربر و جستوجوهای او در موتور جست وجوگر گوگل، لینکها و صفحههایی را که برای کاربر جذاب است به او معرفی و پیشنهاد کند.