سه شنبه، 27 اسفند 92 - 11:25

web-site

به طور عمومی هنگامی که از یک وب سایت صحبت می شود، نباید هیچ گونه کمبودی در آن وجود داشته باشد، اما در بیشتر وب سایت ها خیلی کم به آن چه نباید در وب سایت باشد، پرداخته شده است. این مسئله تاثیر منفی بر عملکرد سایت دارد، زیرا برنامه ریزی ضعیف و غافل شدن از سایت، ممکن است به از دست دادن شغل، مسایل امنیتی، ترافیک کم و دیگر مشکلات منجر شود. هر چند که این مشکلات قابل رفع است اما ضررهای زیادی به مدیر وب سایت وارد می کند.با معرفی این ۹ ویژگی که باعث می شود وب سایت شما محبوبیتی به دست نیاورد .عواملی را که باعث می شود یک وب سایت دارای ترافیک پایینی شود،محبوبیتی به دست نیاورد و در پی آن تعداد بازدیدکنندگان آن کاهش یابد، در این مطلب مرور می کنیم.

 – گذاشتن عکس در صفحه اصلی

با این که عکس یک نوع خوش آمدگویی به بازدیدکنندگان به شمار می آید، برخی کارشناسان عقیده دارند، این عکس، آمار بازدیدکنندگان را کم می کند. لارینا کیس رئیس بخش کارشناسی موفقیت و عملکرد موسسه مشاوره در فیلادلفیا آمریکا در این باره در وبلاگ شخصی اش می نویسد:«دیدن عکس در صفحه اول وب سایت، مانند ملاقات یک شخص جدید است و به جای پرداختن به مسائل بازدیدکنندگان، مانند این است که به آن ها بگویید: «من چقدر در عکس، عالی هستم».
موضوع یک وب سایت باید بیشتر درباره موضوعات بازدیدکنندگان باشد و نه در مورد مدیر. در این زمینه مدیر وب سایت قبل از هر چیز باید بازدیدکنندگان را به محتوای سایت، علاقه مند کند.

 – زیاده روی در پخش قطعات دیداری و شنیداری:

این مورد شامل هر قطعه دیدنی و شنیدنی می شود. از یک طرف تصاویر متحرک گیج کننده و فراوان  در صفحه اصلی و از طرف دیگر هر نوع عکس، از مشتریان سایت تا دیگر عکس ها و کلیپ ها را می تواند شامل شود که مورد اول چیزی بیش از بهره گیری بیهوده از فناوری جدید نیست و مورد آخر، گمراه شدن از مسیر فعالیت های حرفه ای است. گذشته از این، بارگذاری موسیقی های پرزرق و برق و پر سر و صدا مدت زیاد ی طول می کشد و همین امر، بازدیدکنندگان سایت شما را فراری خواهد داد.
روت آترلی یکی از شرکای اصلی مرکز استراتژی های خلاق، آژانس ارتباطات مردمی در ریچموند،ب،س،کانادا دراین باره می گوید: داشتن یک سایت با فناوری قوی برای بسیاری از وب سایت ها ضروری است، اما برای حضور فناوری باید دلیلی مهم تر از تحت تاثیر قراردادن مردم، وجود داشته باشد.

 –  وجود گزینه های گیج کننده فراوان:

طبق بررسی های صورت گرفته بیشتر مدیران وب سایت ها مایل اند صفحات و مطالب گوناگون زیادی به بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهند، اما ساختار سایت باید به اندازه کافی ساده باشد، تا بازدیدکنندگان سر در گم نشوند.یکی از کارشناسان مایکروسافت در این باره می گوید: «از تنظیم فهرست انتخابی با حدود ۲۰ گزینه انتخابی خودداری کنید، بازدیدکنندگان در هر بار می توانند بین ۵ تا ۹ مطلب را به خاطر بسپارند. سعی کنید از این حد فراتر نروید، چون در غیر این صورت،آن ها سردرگم می شوند و در نتیجه سایت شما را رها می کنند.»

 – اطلاعاتی که ممکن است به حریم شخصی افراد و مسائل امنیتی لطمه وارد کند:

البته این مسئله تا حد زیادی به ماهیت وب سایت، شغل و کنارآمدن مدیر با قضایا بستگی دارد. در هر صورت ضروری است، که مطالب وب سایت را خوب و به دقت  بررسی کنید، تا اطلاعاتی که به مسائل شخصی و مسائل امنیتی دیگران لطمه وارد می کند و هم چنین مورد علاقه هکرهاست در وب سایت نباشد. در ابتدایی ترین مراحل، باید از گذاشتن عکس ها، آدرس های ایمیل و جزئیات شخصی کارکنان در وب سایت خودداری کنید.

  – گذاشتن اطلاعاتی در وب سایت که به سود رقبای شما باشد:

احتمال این که افراد، برنامه های داده ای را طراحی کنند که مورد علاقه سایر رقبای سایت است، از بین می رود. برخی بخش های اطلاعاتی در نوع خود بی ضرر است، اما در ترکیب با یکدیگر، می تواند مطالب زیادی را درباره فعالیت های شغلی، شرکای استراتژیک، مشتری ها و ساختار درونی سازمان شما آشکار سازد.

 – سخنان نامفهوم و کلمات فنی پیچیده:

هدف اصلی بیشتر وب سایت ها، آگاه ساختن بازدیدکنندگان از نحوه فعالیت سایت و چگونگی ارائه خدمات و تولیدات به بازدید کنندگان وب سایت است. وقتی در سایت خود از زبانی فنی یا اصطلاحاتی نامفهوم استفاده می کنید به طوری که بیشتر مردم از درک آن ها عاجزند در حقیقت به کار بیهوده ای دست زده اید. در محتوای مطالب سایت از بیانی شیوا و مستقیم استفاده کنید. شرهورویتس متصدی امور تبلیغات و نویسنده کتاب اصول کسب درآمد بازاریابی با رعایت حقوق مشتری در این باره می گوید: استفاده از کلمات پیچیده یا زیاده گویی در اینترنت امری عادی است. اما این مسئله با صداقت، کیفیت محصولات و درست کاری فعالیت های مدیر مغایرت دارد.

 – مطالبی که شغل شما را بهتر از آن چه هست، نشان می دهد:

گاهی اوقات ممکن است مدیر وب سایت قصد فروش اجناسی را از طریق وب سایت داشته باشد. کارشناسان فناوری اطلاعات بر این باورند که: «وب سایت خود را با تبلیغات پر نکنید بلکه آن را به شکل یک مکالمه ۲ طرفه بین خود و بازدیدکنندگان طراحی کنید.»

 – مکان های گفت وگوی بدون نظارت:

اگر قصد دارید یک محیط گفت وگو ایجاد کنید، از یک ناظر برای پذیرفتن موارد احتمالی استفاده کنید به این ترتیب از هرزنامه ها، درخواست های خلاف عرف، نقض حریم امنیتی و دیگر درد سرها دوری کنید.

 – لینک سایت های نامربوط و مطالب قدیمی دیگر وب سایت ها:

هیچ چیز به اندازه اطلاعات نامربوط و قدیمی بازدیدکنندگان سایت را گمراه نمی کند. همین اتفاق در خصوص لینک هایی صادق است که افراد را به صفحات غلط هدایت می کند. به طور منظم سایت خود را بررسی و لینک های تغییر یافته و از رده خارج را شناسایی کنید.

logo-samandehi