بسیاری از مشترکین شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP، ISP و ISDP) نسبت به وضعیت شبکه و سرعت ADSL شکایاتی دارند و به علت نا امیدی از حل مشکل خود با شرکت مربوطه می خواهند از آنها به مسئولان ناظر شکایت کنند.سعی داریم در این مطلب راه ساده ای که تنها چند دقیقه طول می کشد تا بتوانید از خدمات دهنده اینترنت پرسرعت خود شکایت کنید، را خدمتتان معرفی کنیم. توجه داشته باشید، این راه چند بار امتحان شده و با پیگیری از طرف کارکنان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا وزارت ارتباطات روبرو گردیده است.
سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سپاس)
برای شکایت از ارائه دهنده اینترنت خود باید وارد این سامانه شوید. دقت نمایید که وارد صفحات جعلی و مشابه نگردید تا از اطلاعاتتان سوء استفاده نکنند. برای صحت از این کار باید صفحه ای که وارد شدید مانند تصویر زیر باشد و تمام لینک های سازمان های ناظر بر این طرح که در سمت راست قرار دارند به درستی عمل نمایند.
در این فرم به دقت نام استان و شهر خود را انتخاب نموده و سپس در بخش های نوع سرویس و شکایت به ترتیب فناوری اطلاعات و اینترنت پر سرعت را مطابق تصاویر زیر انتخاب کنید.
پس از آن سرویس دهنده مورد نظر خود را در قسمت نام اپراتور (که بر اساس استان و شهر انتخابی مشخص می شوند) انتخاب نمایید.
با وارد کردن کد امنیتی وارد صفحه بعد شوید. فرم زیر برای شما نمایش داده می شود که باید در فیلد های ابتدایی، اطلاعات هویتی و ارتباطی خود را وارد کنید.
در فیلد موضوع شکایت، دلیل اعتراض خود را همچون کندی سرعت، گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، سرقت اطلاعات، جاسوسی اینترنتی، فروش اجباری، شنود غیر مجاز و دیگر موارد موجود در این لیست، انتخاب کرده و در جعبه متن شکایت، توضیحات مربوطه را به صورت مشروح یادداشت نمایید.
در صورت وجود مدرک نشان دهنده دلیل شکایت، از جمله تصویر تست سرعت، عکس فاکتور و مورادی از این قبیل، آن را در قسمت مستندات به پرونده خود پیوست کنید.
پس از ثبت نهایی، کد پیگیری شما در کادری به شکل زیر نمایش داده می شود که می توانید با ذخیره، یادداشت یا چاپ این عدد، در صفحه مربوطه از وضعیت شکایت خود مطلع گردید. البته این کد از طرف سامانه به شماره موبایل وارد شده در فرم نیز پیامک می شود.
لازم به ذکر است اگر به اینترنت دسترسی ندارید می توانید از طریق تماس با شماره ۱۹۵، شکایت خود را مطرح نمایید.