میزان ویدیوی ماهیانه دیده شده توسط کاربران پر و پا قرص سایت یوتیوب نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد. و این سایت روز گذشته ضمن تقدیر ویژه از یک میلیارد بیننده ماهیانه خود، اعلام کرد این افراد اکنون به رکورد تماشای شش میلیارد ساعت تماشای ویدیو در ماه رسیده اند. فقط برای آنکه تصور بهتری از این عدد داشته باشید، بهتر است بدانید به معنی ۶۸۴۰۰۰ سال تماشای ویدیو است. یا می توان گفت یک ساعت در ماه به ازای هر نفر از ساکنان کره زمین. این عدد نه تنها ۵۰ درصد بیشتر از میزان اعلام شده ماهیانه در سال گذشته است، بلکه به شکل چشم گیری از عدد ۴ میلیارد ساعت تماشای ویدیو در ماه ژانویه ۲۰۱۳ هم، بالاتر است. فکر می کنید علاوه بر تبلیغات و گربه های ملوس خپل، مردم واقعا چه چیزی تماشا کرده اند؟ ویدیوی Gangnam Style (پر بیننده ترین ویدیوی تاریخ اینترنت) کاری از خواننده سرشناس کره جنوبی یکی از صدرنشینان این لیست است. البته ویدیوی جدید Gentleman او که ماه گذشته ارائه شد، نیز جزو پر بیننده ترین ها است. گوگل می گوید ویدیوی جنتلمن با ۳۸ میلیون بازدید در یک روز توانسته رکورد بیشترین بازدید روزانه تاریخ یوتیوب را از آن خود کند. سرویس میزبانی ویدیوی گوگل در عمر کوتاه ۸ ساله خود، توانسته رشدی جهشی و بالاتر از تصور را تجربه کند. و البته در محتوا هم این گونه بوده و از سرزمین ویدیوهای خانگی به مرکز رسانه های با کیفیت بالا و کوتاه تجاری-حرفه ای تبدیل شده است. اکنون شرکت های تجاری فراونی را می توان یافت که با هدف مشترک ارتباط مستقیم با مصرف کننده، به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و انتشار ویدیوهای اختصاصی این سایت مشغول هستند.