تبلیغات ویدیویی اخیر نوکیا و مایکروسافت، در به چالش کشیدن تواناییهای کلیدی محصولاتشان با آیفون یا آیپد خلاصه میشود. گویی همه در یک سو قرار داشته و محصولات اپل هم در سویی دیگر و استفاده از آنها به عنوان یک شاخص، به امری عادی بدل شده است. در این تبلیغ جدید، نوکیا ویژگیهای دوربین لومیا ۹۲۵ و آیفون ۵ را مقایسه میکند.در این تبلیغ ابتدا نوکیا سعی کرده تا به جای تمرکز بر کمیت (مثلا رزولوشن بسیار بالا) به اهمیت کیفیت بپردازد. البته در جایی دیگر هم جملهی تبلیغاتی مشهور اپل یعنی “هر روز، بیشتر از هر تلفن دیگری با آیفون عکاسی میشود” با جمله “هر روز، تصاویر بهتر و با کیفیتتری با تلفنهای لومیای نوکیا نسبت به دیگر تلفنها به ثبت میرسد” پاسخ داده شده است.در طی این ویدیو، کیفیت دوربین هر دو تلفن، در شرایط یکسان ارزیابی شده و مسلما از آنجایی که تبلیغ توسط نوکیا تهیه شده، در هر صحنه برنده میدان لومیا است.البته ما در هنگام تماشای ویدیو به نکتهی جالبی بر خوردیم. در برخی صحنهها عکاسی با آیفون در شرایط ابری و هوای به نسبت تاریکتری صورت میگیرد. در حالی که در هنگام استفاده از لومیا، آسمان کاملا آفتابی و صاف است.