سالها بود شهرداری و تاکسیرانی قصد عملیاتی کردن استفاده از تاکسی متر در حمل و نقل شهری را داشتند ولی توفیقی حاصل نمیشد .تا زمان بوجود آمدن تاکسی های اینترنتی چون اسنپ و تپسی به روش دیگر مساله حل شد.سامانه های هوشمند درخواست ماشین ،خرده فروشی های آنلاین،شبکه های اجتماعی،سیستم های پیام رسان،سیستم های سفارش غذا و یا خرید بلیط و… همه اینها اذعان دارند فناوری اطلاعات و ارتباطات دیگر یک حوزه ی منفک و مستقل برای خودش نمی باشد و در حال حاضر چنان با رشته های دیگری بهم آمیخته است که یکی از اجزای اصلی و ابزارهای محیط آن شده است .
موارد بالا یکی از دلایل اهمیت نمایشگاه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۲۰۱۷ می باشد.نمایشگاه ها،نشان دهنده ی ظرفیتها و بضاعت یک حوزه به عموم مردم ،متخصصین و دولت مردان می باشد.با رویکرد جدید سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان و شرکت نمایشگاه های اصفهان در دو سال گذشته برای اختصاص فضای به حضور استارتاپ ها تحت عنوان “سرای کارآفرینی” گام های خوبی در نشان دادن این ظرفیت برداشته شده است .
منکر این نیستم که استارتاپ ها در ایران و علی الخصوص در اصفهان هنوز از آن بلوغ و رشد کافی برخوردار نیستند ولی توجه داشته باشید که از عمر اکوسیستمی استارتاپی اصفهان هنوز چهار سال نگذشته است و نباید آنها را با شرکت های نرم افزاری،موسسات آموزشی و اپراتورهای تلفن همراه مقایسه کنید.
استارتاپها برهم زننده معادلات و پاردایم های تثیبت شده اقتصادی موجود می باشند.همچنین تلفیق کامل فناوری ارتباطات با اطلاعات،اینترنت ،تلفن هوشمند ،استفاده از اطلاعات مشارکتی و صدها مورد دیگر باعث می شود در آینده نزدیک شما با نسلی از کسب و کارهای نوپا مواجه شوید که با روشی خلاقانه و نوآورانه به بهبود کیفیت زندگی تک تک شهروندان کمک میکند.
عمده این کسب و کارها توسط جوانانی متخصص و با انگیزه پایه ریخته شده اند از من و شما انتظار میرود که اگر نمیتوانیم به آن کمک کنیم حداقل مانعی بر سر راه آنان نباشیم و یا مسیر حرکت آنها را به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی یا لبخندی هموار سازیم