چهارشنبه، 24 مهر 98 - 01:26

در نخستین رویداد نوآوری «مدیر آپ» تاکید شد: مهم‌ترین هدف مرکز نوآوری و کسب‌وکارهای نوپای اتاق بازرگانی اصفهان ارتقای آموزش و ایجاد انگیزه در فضای اکوسیستم استارتاپی اصفهان و کمک به چرخه اقتصاد استان است.

به گزارش اصفهان ارتباط در ابتدای این رویداد که به همت مرکز نوآوری و کسب‌وکارهای نوپای اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مشاوران و افراد موفق در مدیریت استارتاپ برگزار شد، احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این رویداد با هدف ارتقای آموزش و ایجاد انگیزه در فضای اکوسیستم استارتاپی اصفهان و به طور ویژه بنیانگذاران و فعالان استارتاپی اصفهان طراحی شده است، گفت: مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با شعار «مدیریت چرخه اقتصاد به جای چرخ اقتصاد»راه اندازی شده است و قصد دارد با طراحی سازوکاری مناسب، به درست تر و مستحکم تر چرخیدن چرخه اقتصادی استان کمک کند.

 

 

وی کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ ها را یکی از ابعاد اصلی این چرخه دانست و تصریح کرد: رویدادهای مذکور تنها با حضور فعال و همه‌جانبه جوانان و دست اندرکاران این حوزه امکانپذیر است.

مدیر واحد توسعه تخصصی کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان، ضمن بیان فلسفه اتاق‌های نسل اول تا سوم افزود: اتاق‌های بازرگانی بزرگ دنیا بر شبکه سازی اعضا توجه ویژه‌ای داشته و این مهم تنها با حضور اعضای فعال محقق می‌شود.

شهیر تصریح کرد: در دوره نهم اتاق بازرگانی مقرر شده که به طور متوالی رویدادهای انگیزشی، آموزشی و یا ارتباطی برای کسب و کارهای نوپا برگزار شود.

درادامه این رویداد امیرعرفانی، موسس استارتاپ شیپ نو (shipnow )، مشکلات مربوط به نیروی انسانی از قبیل عدم مسوولیت پذیری و تعهد نداشتن به کارفرما، عدم توانایی در جذب سرمایه، قوانین دست و پاگیر و الزام به اخذ مجوزهای بعضا ناکارآمد، مشکل سود بانکی  و … را از جمله چالش‌های مهم کسب‌وکارهای نوپا در کشور عنوان و تاکید کرد: مهم‌ترین اصل در موفقیت یک استارتاپ، ایمان و اعتقاد راسخ به خود است.

همچنین خشایار پاک‌فر، مشاور کسب و کار آنلاین نیز با تاکید بر نقش کلیدی مدیریت محصول در یک کسب و کار آنلاین، در تعریف محصول گفت: محصول، کالا، خدمت، متد اطلاعات یا ایده‌ای است که نتیجه یک فرایند بوده، نیازی را مرتفع می‌کند.

وی مدیریت محصول را نیز یک فعالیت سازمانی درخصوص برنامه ریزی و تولید محصول دانست و تاکید کرد: مدیر محصول مسوول چشم انداز و استراتژی است؛ زیرا زندگی در آینده محصول و تمایز آن با زندگی گذشته آن بسیار حایز اهمیت است.

علی کریمی، موسس استارتاپ وینوپر(winoper  ) الزامات یک مدیر محصول را درک درست از جایگاه اصلی خود، توانایی ارزیابی بازار، توانایی ارتقای مهارت و دانش عمومی، به‌کارگیری استراتژی تعامل با سایر مدیران و برقراری نظم و هماهنگی مناسب بین اعضای تیم بیان کرد.

حسن قاسمی نژاد، مدیر ارشد گروه محصولات علی بابا  نیز ضمن بیان تجربه فعالیت چندین ساله خود در حوزه استارتاپ‌ها بر استفاده از یک وکیل حاذق در امور قراردادهای کسب‌وکارهای نوپا همچنین شیوه درست پرزنت محصول برای جذب سرمایه‌گذار تاکید نمود.

در ادامه این رویداد در قالب یک پنل به پرسش‌های حضار پاسخ داده شد. همچنین، پس از شبکه سازی مشاوره‌های حرفه‌ای کوتاه ارایه شد.

logo-samandehi