چهارشنبه، 04 دی 92 - 07:19

4

با توجه به هماهنگی های بعمل آمده در جلسه مشترک اعضای کمیته پایش، با حضور بازرسین ۸  نهاد حاکمیتی و نظارتی بازرسی بطور سرزده انجام شد. این طرح در راستای تحقق تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات که بین ۸ دستگاه حاکمیتی و نظارتی و بخش خصوصی از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس نظارت براماکن عمومی ناجا، پلیس فتا ناجا، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مبادله شده، اجرا می‌شود. براساس این گزارش، ارتقاء سطح آگاهی مردم و فعالین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کاهش تخلفات و جرایم این حوزه از اهداف طرح کشوری پایش و نظارت بازار ICT است.در این طرح چهار محور رعایت تعرفه‌های ابلاغی مطابق با قوانین و مقررات، ارایه خدمات پشتیبانی مناسب به کاربران، بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات و ارایه سرویس با کیفیت مناسب و مطابق با قوانین و مقررات و مفاد قرارداد، از سوی بازرسین به صورت کمی و کیفی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.در این طرح در استان اصفهان، شرکت های ارائه دهنده خدمات در حوزه ICT بشرح زیر بررسی شدند:

یک شرکت توزیع کننده خدمات اینترنت (ISDP)

یک شرکت ارائه دهنده سرویس تلفن بین الملل (VOIP)

یک شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت پر سرعت (ADSL)

یک دفتر پیشخوان خدمات دولتی و بخش خصوصی

یک مرکز مخابراتی ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت

اجرای این مانور موجب شد که شهروندان مطلع گردند مرجعی وجود دارد که می توانند شکایات و مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به آن منتقل کنند و به حقوق حقه خود دست یابند. البته فرهنگ سازی از ضروریات کار این کمیته می باشد تا اطلاعات کامل و جامع به همشهریان عزیز داده شود. درگاه اینترنتی www.cra.ir آماده ثبت شکایات می باشد.

logo-samandehi