او با اشاره به مسئولیت وزارت ارتباطات در حفظ و نگهداری زیرساختهای اطلاعاتی کشور گفت: «تا کنون بیش از ۹۸ درصد دستگاههای دولتی و حدود ۶۰ درصد خدمات آنها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدهاند که بنا به تکلیف قانونی این خدمات باید افزایش پیدا کند.»منکرسی ادامه داد: «با توجه به این که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دارای حدود ۲۸ میلیون کاربر ثبت شده است و از هر خانوار ایرانی یک نفر از خدمات این سامانه حتی در دورترین نقاط کشور استفاده میکند؛ ضرورت میزبانی و نگهداری از دادهها دستگاههای اجرایی در مراکز دادهای که دارای زیرساختهای قابل اعتماد، امن، حفاظت شده، پایدار و استاندارد هستند، دو چندان میشود.»
معاون سازمان فناوری اطلاعات درباره وضعیت آن دسته از مراکز داده دستگاههای دولتی که در شرایط نامناسبی به سر میبرند، تاکید کرد: «اگر مراکز دادهای را شناسایی کردیم که از استانداردهای در نظر گرفته شده، فاصله بسیاری داشتند و امکان اصلاح برای آنها وجود نداشت، راهکار جایگزین استفاده از زیرساخت یکپارچه ابردولت است تا ضمن برخورداری از ضریب قابل توجهی از امنیت و پایداری؛ با تمرکز بیشتر بر افزایش کیفیت، به ارائه خدمات خود بپردازند.»منکرسی داده را قلب تپنده خدمات هوشمند دانست و گفت: «امیدواریم با مشارکت و تعامل سازمان نظام صنفی رایانهای (نصر) بتوانیم زیرساختهای مطمئن و پایداری را برای حکمرانی داده در این مراکز ایجاد کنیم تا ضمن بالا رفتن کیفیت خدمات دولت هوشمند، مردم نیز بتوانند طعم شیرین فناوری را بچشند.»