دوشنبه، 25 اردیبهشت 02 - 05:40

وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات مجموعه عملکرد وزارت را در مدت ۲۰ ماه اعلام کرد. مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از پیامرسانهای بومی با اشاره به ۲۰ ماه خدمت وزارت ارتباطات اعلام کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ۲۰ ماه خدماتی در عرصه‌های فضایی، ارتباطی، پستی، بانکی، تنظیم گری، شبکه ملی اطلاعات، زیر ساختی، پژوهشی و علمی، فناوری اطلاعات و…داشته است.

وی افزود: اتصال ۹۵ درصدی دستگاه‌های دولتی به پنجره خدمات دولت هوشمند، رشد ۴۰۰ تا ۹۰۰ درصدی کاربران پیام رسان ها وشبکه اجتماعی بومی، پرتاب ماهواره‌های نور۲ و خیام، رصد زمین با تصاویر رنگی با دقت یک متر و رونمایی از دو ماهواره جدید سنجشی و مخابراتی ناهید ۲ وطلوع ۳ از جمله این خدمات هستند.خرامید راه اندازی سرویس ویژه اینترنت کودک و نوجوان، فراهم کردن امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری برای ۲.۵ میلیون خانوار در سراسر کشور و راه اندازی ۶۶۷ باجه جدید پست بانک در روستاهای کشور را از دیگر خدمات ارائه شده عنوان کرد.

وی رسیدن پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۶۰ درصد و جابجایی بیش از ۳۵۰ میلیون مرسوله پستی را نیز جزء دستاوردهای وزارت ارتباطات اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به وجود ۳۵ میلیون کاربر ایرانی در پیامرسان های بومی گفت: امکان دسترسی پرسرعت برنامه نویسان و متخصصین به سایت‌های تحریمی با سامانه ۴۰۳.online، رسیدن سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی از ۶.۴ درصد در ابتدای دولت به ۷.۵ درصد و در ادامه آغاز پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۱۶ استان و ۳۰۰ شهر، پرداخت ۴۲۶.۸۱۰ فقره تسهیلات روستایی به ارزش بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد ریال به روستاییان، کاهش پینگ ۲۰۰ بازی آنلاین پرمخاطب با میزبانی آنها در رادار گیم و تصویب آئین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را از دیگر خدماتی دانست که طی ۲۰ ماه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده است.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: در یک سال گذشته سرعت اینترنت همراه حدود ۵۰ درصد و اینترنت ثابت حدود ۱۰ درصد بهتر شده است.به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور دریکی از پیامرسان های بومی در پاسخ به یکی از کاربران گفت: بر اساس گزارش مراجع جهانی اسپید تست، در یک سال گذشته سرعت اینترنت همراه حدود ۵۰ درصد و اینترنت ثابت حدود ۱۰ درصد بهتر شده و جایگاه ایران هم در همراه حدود ۱۲ پله ارتقا یافته است.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا بسته‌های اینترنتی زود تمام می‌شود، تصریح کرد: همکاران من در سازمان تنظیم مقررات بر عملکرد اپراتورها نظارت دارند و اگر از اپراتوری شکایت دارید می‌توانید با ۱۹۵ تماس بگیرید تا رسیدگی کنند.زارع پور در ادامه در پاسخ به هزینه اینترنت ثابت و همراه گفت: قیمت اینترنت ثابت و همراه در یک سال گذشته تغییری نداشته است اگر مورد خلاف این موضوع است حتماً با ۱۹۵ تماس بگیرید.

logo-samandehi