مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بازدید از مرکز عملیات یکپارچه مدیریت شبکه شرکت مخابرات ایران ضمن اشاره به اهمیت این مرکز در پایش کیفیت و ظرفیت شبکه و مدیریت پهنای باند مصرفی استان ها به صورت کشوری اظهار داشت: مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران، با پایش لحظه ای سرویس های ارائه شده در سراسر کشور به صورت لحظه به لحظه، سهم بزرگی در عیب یابی و رفع ایرادهای احتمالی در شبکه در کمترین زمان و با با بهترین کیفیت ممکن دارد.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی در این بازدید که امروز دوشنبه یازدهم اسفندماه از سامانه یکپارچه عملیات شبکه مخابرات انجام شد، ضمن اشاره به اهمیت تحقق پایداری و کیفیت اینترنت به خصوص در شرایط حاضر که با بیماری کرونا و افزایش پهنای باند مصرفی در تمام استان ها مواجه هستیم، افزود: نگهداری بهینهی عملکرد شبکهی مخابراتی کشور، پایش سامانه مدیریت پهنای باند مصرفی استانها ومانیتورینگ شبکه انتقال به صورت تمام وقت در این مرکز انجام می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین افزود: مرکز عملیات شبکه، یک سامانه تخصصی متمرکز مخابراتی است که مدیران و متخصصان شبکه از طریق آن، یک یا چند شبکه را مدیریت، کنترل و پایش می کنند. شرکت مخابرات ایران نیز با هدف مدیریت و راهبری یکپارچه شبکه در راستای پایش کیفیت شبکه و نیز پایش ظرفیت ها و سرویس های موجود آن، اقدام به راه اندازی «ناک» کرده است که در آن ، کیفیت سرویس، پهنای باند، کیفیت سرویس صوت، بررسی شده و پهنای باند مصرفی استان ها و شبکه انتقال به صورت شبانه روزی، مانیتورینگ و پایش می شود.