مایکروسافت با هدف بهبود تجربه دورکاری کارمندان شرکتها، گروهی از خدماتش به نام «ویوا» را معرفی کرده که از طریق سرویس Teams قابل دسترس خواهند بود.
به گزارش ایسنا ،مایکروسافت اعلام کرد «مایکروسافت ویوا» بهعنوان یک اپلیکیشن در برنامههای چت و کنفرانس Teams عمل میکند. نخستین ماژول ویوا با نام تاپیکس که از روز پنجشنبه عرضه شده است، با استفاده از هوش مصنوعی به کارمندان یک شرکت کمک میکند اطلاعات درون سازمانی را پیدا کنند و قابلیتهای بیشتری پس از آن در راه خواهد بود.
معرفی این نرمافزار تحت برند «ویوا» به تحکیم محصول آفیس مایکروسافت و متمایز ماندن از رقیبانی نظیر Slack کمک خواهد کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: تجربه کارمند باید همواره در اولویت قرار گیرد. بهخصوص وقتی کارمندان بهصورت دورکاری فعالیت میکنند و میخواهند با کار و شرکتشان در تعامل بمانند.
ویوا، دسترسی به مطالب آموزشی آنلاین، دایرهالمعارف اطلاعاتی که بهصورت اتوماتیک از فایلهای شرکت تولید میشوند، فیدی از آپدیتهای سازمان یافته و پیشنهادهای بهرهوری را برای کارمندان شرکت فراهم میکند. همچنین مدیران قادر خواهند شد با ابزارهایی که در دسترشان قرار میگیرد، الگوی کار تیمشان را رصد کنند. بعضی از این قابلیتها پیش از این تحت نام متفاوتی وجود داشتهاند.