راهاندازی یک بازار آنلاین (market place) برای انتخاب تور و سفر مورد نظر و همچنین مقایسه قیمت تور شرکتهای مختلف با یکدیگر در برنامه شرکت ایرسا قرار گرفته است مدیرعامل شرکت ایرسا اعلام کرد: «این فروشگاه آنلاین (market place) ایجاد شده و در حال ثبت مجموعه آژانسها و شرکتهای فعال در زمینه گردشگری هستیم تا پس از آن امکان ارائه خدمات به کلیه شهروندان فراهم شود.»
مهدی نجفی در توضیح تفاوت سفرمارکت (safarmarket) با دیگر آزانسهای آنلاین فعال در زمینه گردشگری گفت: «در اپها یا پلتفرمهای دیگر شما فقط میتوانید ازخدمات و قیمتهای یک آژانس مطلع شوید ما از طریق سفرمارکت امکان مقایسه قیمتها و در نهایت تصمیمگیری و انتخاب بهتر برای مشتری و متقاضی فراهم خواهد شد.»
او ادامه داد: «راهاندازی فروشگاههای آنلاین (market place) در حوزه گزدشگری سبب میشود تا آژانسهای کوچک و متوسط با وجود تفاوت قیمتهایشان، حذف نشوند و از سویی موجب رفع انحصار شرکتهای بزرگتر خواهد شد؛ چرا که متقاضیان میتوانند قیمت خدمات تمامی شرکتها و آژانسها را با یکدیگر مقایسه کنند و بر اساس نیاز یا توانیاشان از هر کدام از آنها خرید کنند.»
مهدی نجفی، در مراسم «پنجمین جشن برترینهای شرکت ایرسا» گفت: «شرایط بیثبات اقتصادی سال جدید بازار گردشگری را نیز با تهدید مواجه کرده است و همین امر موجب تعطیلی تعدادی از آژانسهای مسافرتی کوچک یا تعدیل نیرو از سوی آژانسهای بزرگتر شده است. با این موجود بررسیهای ما نشان میدهد که ایجاد بازارهای آنلاین در حوزه گردشگری یک راه برونرفت از شرایط کنونی است.»
نجفی با اشاره به مزیتهای سفر مارکت و در نهایت تجمیع تمام خدمات مسافرتی گفت: « راهاندازی این بازار این امکان را در اختیار شرکتهای مسافرتی میگذارد تا خدمات خود را به آسانی به مصرفکننده نهایی عرضه کنند، همچنین هزینههای بازاریابی شرکتهای گردشگری کاهش مییابد و آژانسهای مسافرتی باقیمت تمام شده کمتر میتوانند خدمات متنوعتری ارائه دهند و در نهایت میتوانند با برندهای مطرح دنیا رقابت کنند.»
نسترن گرگین مدیرمارکتینگ ایرسا نیز در مورد تفاوت این محصول با محصولات مشابه خود گفت: «تاکنون در کشور چنین محصولی وجود نداشته است. سفرمارکت در زمینه B2B فعالیت میکند و برای تمام تامینکنندگان این امکان فراهم است تا تمام محصولات خود را روی آن عرضه کنند تا مصرفکنندگان نهایی ازطریق این پلتفرم از این سرویسها بهره ببرند. اما سایتهایی چون علی بابا B2C هستند و با مشتری کار میکنند. حتی علی بابا و قاصدک ۲۴ و تمام شرکتهای حوزه گردشگری آنلاین نیز میتوانند با ما همکاری کنند و سرویسهای خود را روی سفرمارکت عرضه کنند.»
او ادامه داد: « وقتی میگوییم انواع محصولات روی سفرمارکت عرضه میشود، به معنای واقعی همه محصولات چون رزرو هتل، بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس، بحث ویزا، بیمه، پکیج تور و بسیاری محصولات دیگر در زمینه گردشگری است.»
به گفته گرگین این بازار هماکنون برای آژانسهای خدمات مسافرتی در دسترس است تا پس از ثبتنام، سرویسها و خدمات خود را روی آن قرار دهند. او همچنین تاکید کرد: « از ابتدای تیرماه نیز این پلتفرم در دسترس مصرفکننده نهایی قرار میگیرد.»