به گفته معاون ارتباطات شرکت مخابرات، مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات در خصوص تعرفه سرویس ADSL منطقی است و دریافت هزینه رانژه از مشترکان می تواند یک مزیت رقابتی برای شرکت ها باشد.داوود زارعیان با بیان این مطلب گفت: در تمام دنیا سرویس دهندگان اینترنتی از انواع شیوه های ارایه سرویس حجمی و دریافت آبونمان ماهیانه استفاده می کنند که این موضوع در ایران نیز رایج است. وی افزود: براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات شرکت ها می توانند از مشترکان بابت رانژه و تخلیه خطوط پول دریافت کنند، که این موضوع خود می تواند عاملی برای ایجاد رقابت بیشتر شود. وی با بیان اینکه مخابرات در مقاطع خاص از مشترکان بابت راه اندازی سرویس شاید از مشترکان پول دریافت کند گفت: در حال حاضر برنامه ای برای دریافت این پول از مشترکانمان نداریم. وی در خصوص دریافت هزینه از شرکت های PAP افزود: کار رانژه توسط پیمانکاران بیرونی برای مخابرات انجام می شود و مخابرات بابت هر خط بین ۳ تا ۵ هزار تومان هزینه پرداخت می کند و ما نمی توانیم به خاطر سوددهی بیشتر سایر شرکت ها از جیب هزینه پرداخت کنیم. وی بیان کرد: شرکت های PAP نیز می توانند این پول از مشترک بگیرند یا از جیب بدهند و از آنجا که یک مشترک در طول یک سال نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان به شرکت ها می پردازد پرداخت هزینه ۵ هزارتومان برای یک سال به کسی صدمه نمی زند.وی در خصوص اینکه آیا از نظر مخابرات موضوع رانژه تمام شده است، گفت: از اول هم ما مشکلی در این باره نداشتیم و شرکت های PAP نیز با مخابرات موافق بودند و در حال حاضر هم ما به قانون ابلاغی رگولاتوری احترام می گذاریم. زارعیان با بیان اینکه در حال حاضر سرویس ADSL سوددهی زیادی برای مخابرات ندارد گفت: سرمایه گذاری در سرویس اینترنت پرسرعت در دراز مدت با توجه به سرویس های زیادی که می توان روی این شبکه ارایه داد قطعا سرمایه گذاری در این شبکه را اقتصادی خواهد کرد. معاون ارتباطات شرکت مخابرات گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که سرمایه گذاری در ارایه سرویس ADSL را به صرفه می کند کاهش هزینه های نگهداری به واسطه افزایش ضریب نفوذ است و هر چقدر تعداد مشترکان زیاد شود هزینه های جاری ADSL هم کاهش می یابد.