وی افزود: در دانشگاه، مباحثی از کارآفرینی مورد حمایت قرار می گیرد که مبتنی بر خلاقیت و فناوری است و دانشجو از رشته ای که درس خوانده به دست می آورد. هم چنین تجارب اعضای هیئت علمی به اطلاعات دانشجویان افزوده خواهد شد.
مدیر امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه کارآفرینی معمولا قائم به شخص نیست، گفت: کارآفرینی مبتنی بر تیمی است که ممکن است محوریت آن یک شخص باشد و می تواند به نتیجه برسد. ممکن است در یک تیم چند نفره، برخی از اعضا فعالیت های علمی را انجام دهند، برخی در بخش بازاریابی و نیازسنجی جامعه فعالیت کنند و برخی اشخاص هم در اخذ مجوزهای مربوط به آن تیم فعال باشند.
کوفیگر اضافه کرد: در صورتی که تیم بتواند خوب فعالیت کند، در نهایت می تواند به ساختار یک شرکت منجر شود و در قالب شرکت خصوصی به ادامه کار بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از جنبه های کارآفرینی می تواند ایجاد شغل باشد. یک کارآفرینی می تواند به یک شغل موقت چند ماهه یا طولانی مدت منجر شود و توسعه پیدا کند و شغل دائمی باشد. البته این موضوع بستگی به این دارد که چقدر آن کارآفرینی نیازهای جامعه را برطرف می کند.
مدیر امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دانشگاه ها علاوه بر اینکه می توانند در حمایت های مالی به کارآفرینان کمک کنند، وظیفه اصلی آن توانمندسازی تیم کارآفرینی به ویژه در بحث بازاریابی است.
وی افزود: ایده ها و درخواست هایی که از تیم های دانشجویی وجود دارد، اغلب ایده هایی هستند که از نظر علمی پشتوانه بسیار خوبی دارند. به همین دلیل فنون مذاکره با مشتریان و بازار، نحوه رقابت با دیگران، در مراکز رشد و از طرف دانشگاه برای تیم های دانشجویی و تیم های کارآفرینی انجام می گیرد.
کوفیگر ادامه داد: حوزه بازاریابی بیشترین نیازی است که از طرف تیم های دانشجویی وجود دارد و دانشگاه ها بیشترین کمک را در همین حوزه انجام می دهند.