یکشنبه، 19 اردیبهشت 95 - 06:19

طبق تصمیمات جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، حداقل سهم هر کدام از دارندگان پروانه FCP و FTTx برای شرکت در کنسرسیوم متقاضی باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز به پنج درصد کاهش یافت.

۱۳۹۳۱۰۳۰۱۱۵۳۱۰۲۹۸۴۵۵۶۶۲۴

 بعد از تشریح اصول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی توسط کمیسیون تنظیم مقرات ارتباطات مشخص شد که سه تکه باند فرکانسی در قالب سه گروه به مزایده گذاشته خواهد شد.

گروه A شامل یک تکه باند ۲۳۰۰-۲۴۰۰ مگاهرتز با پهنای باند ۳۰MHz است که مبلغ پایه حق امتیاز در نظر گرفته شده برای آن ۱۹۰۰ میلیارد ریال است.

شرایط متقاضیان دریافت پروانه در گروه A باید کنسرسیومی متشکل از حداقل سه شرکت از بین دارندگان پروانه FCP و دارنده پروانه FTTx باشد که در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شده است، به گونه‌ای که حداقل شصت درصد ( ۶۰ %) سهام متقاضی متعلق به دارندگان پروانه مذکور شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی باشد.

طبق تبصره‌ای که پیش از این وجود داشت سهم هر کدام از دارندگان پروانه FCP و FTTx شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی می‌بایست حداقل ۱۰ درصد می‌بود که اکنون با تصمیم جدید کمیسیون تنظیم مقررات به پنج درصد کاهش یافته است.

logo-samandehi