مدیر ارشد پروژه های گردشگری کشور سوئیس گفت: مدیریت رسانه و ایجاد زمینههای الکترونیک، پیش زمینه گردشگری محسوب میشود. «فدریکو سوماروگا» ظهر شنبه در همایش بین المللی سفر پاک در اصفهان اظهار داشت: هزینه کردن برای رسانهها و ایجاد بستری مناسب برای رسانهای کردن ابعاد گردشگری سوئیس هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری است.
وی بیان داشت: گردشگری با صنایع و نهادهای مختلفی درهم تنیده شده است و هماهنگی بین آنها و سازماندهی بازارهای بین المللی و منطقهای از اهمیت بسیاری برخوردار است.
سوماروگا گفت: نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری در ایران باید از موازی کاری اجتناب کنند.
مدیر ارشد پروژه های گردشگری کشور سوئیس گفت: مدیریت رسانه و ایجاد زمینههای الکترونیک، پیش زمینه گردشگری محسوب میشود به طوری که هر سال حدود دو هزار نفر از روزنامه نگاران را دعوت و همه امکانات را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار میدهیم تا در زمینه جاذبههای گردشگری سوئیس، گزارش تهیه و کشور ما را معرفی کنند.
وی با بیان اینکه گردشگری چهارمین بخش اقتصاد کشور سوئیس است، گفت: سالانه ۶۹ میلیون نفر از سوئیس بازدید و در این کشور اقامت می کنند.
سوماروگا با بیان اینکه بازار داخلی ما در این زمینه ۴۵ درصد ظرفیت بلااستفاده دارد، گفت: ما هر ساله بدنبال این هستیم که گردشگران بیشتری را جذب کشور خود کنیم.
وی با بیان اینکه چین و کشورهای خاورمیانه برای ما از ظرفیت بالقوه گردشگری برخوردارند،گفت: سازمان گردشگری سوئیس مسئول توسعه گردشگری، برگزاری کنفرانسها و دورههای گردشگری است.
مدیر ارشد پروژه های گردشگری سوئیس گفت: ۷۰ درصد بودجه گردشگری سوئیس، دولتی و ۳۰ درصد آن از بخش خصوصی و از طریق خطوط هواپیمایی، راه آهن، رستوران ها و صنایع تامین میشود.
سوماروگا با بیان اینکه توانمندی بالقوه گسترده ای در ایران وجود دارد، اظهار داشت: همه کسانی که در این زمینه فعالیت میکنند، باید آموزش کامل دیده باشند.
وی بیان کرد: فرهنگ هزاران ساله اصفهان در زمینه گردشگری باید به روز شود.