شنبه، 24 بهمن 94 - 01:09

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، دومین همایش بین المللی مدیریت رسانه با ارائه مقاله توسط کارشناس روابط عمومی این سازمان در سالن همایش های دانشکده صدا و سیمای کشور برگزار  شد.

در این همایش که با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی مدیریت رسانه و علوم ارتباطات برگزار گردید، مقاله عباس زمانی، کارشناس ارشد مدیریت امور فرهنگی و کارشناس روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در خصوص “شبکه های اجتماعی تلفن همراه” در بخش سخنرانی مورد پذیرش قرارگرفت و ارائه شد.

در این همایش که با حضور پرفسور باقر ساروخانی، دکتر حسن خجسته، دکتر هوا ژیاومینگ از چین، دکتر لبیبی، دکتر نجفی سولاری، دکتر موسویان و دکتر زابلی زاده به همراه جمعی از پژوهشگران فعال و دانشجویان دکترا و ارشد رشته های مدیریت رسانه و علوم ارتباطات به منظور تعامل دانشگاه ها و سازمان های رسانه ای برگزار گردید، تعدادی از استادان، صاحب‌نظران و اهالی رسانه‌های مکتوب، تصویری، مجازی و مدیران باسابقه مطبوعات نیز حضور یافتند.

این همایش با سخنرانی پروفسور ساروخانی، استاد تمام جامعه شناسی کشور و رئیس همایش با موضوع اقناع  مخاطب در رسانه ها آغاز شد و در ادامه سایر اساتید به ارائه مطالب خود پرداختند.

پرفسور ساروخانی در این زمینه بیان داشت: فنون اقناع مخاطب یکی از سرفصل‌ها و محور رشته مدیریت رسانه است که سناریو نویسان تاکید ویژه ای بر روی آن باید داشته باشند.

درادامه همچنین دکتر هوا ژیاومینگ، رییس سابق انجمن بین المللی ارتباطات چین و استاد دانشگاه نانیانگ هم در خصوص شبکه های اجتماعی مجازی در دنیا مطالبی بیان کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی باعث چندمحور شدن اطلاع رسانی می شود و این امر در کشورهای در حال توسعه بیشتر نمود پیدا می کند.

سخنران دیگر این همایش دکتر حسن خجسته،  نایب رئیس اتحادیه رادیو تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه (ABU)  نیز با تشریح مدل رسانه‌ای و ابعاد مختلف آن به سطح‌بندی اخبار در ایران و کشورهای دیگر پرداخت .

 در این برنامه همچنین حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه شفاف سازی در خبررسانی باید اولویت فعالیت های رسانه ای باشد اضافه کرد:  بین حوزه های مدیریت رسانه و فعالیت رسانه ای افراد باید تفاوت قائل شد.

 پیش از از آن دکتر محمود اسعدی، دکترای رسانه و دبیر همایش نیز به ضرورت توجه بیشتر مسئولان به رشته مدیریت رسانه اشاره و تاکید کرد: توسعه و گسترش دانش مدیریت رسانه، سبب پیشرفت هرچه سریعتر جامعه در ابعاد مختلف می‌شود که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

 وی ضمن قدردانی از تلاش ها و همکاری های تمامی همکاران، دست اندرکاران و شرکت کنندگان در این همایش ابراز امیدواری کرد تا سومین همایش بین المللی مدیریت رسانه در سال آینده در خارج از کشور برگزار شود، ضمن آنکه دبیرخانه همایش آمادگی برگزاری در سایر استان های کشور را نیز دارد.

برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی با موضوعات آینده پژوهی با روش سناریو نگاری توسط  دکتر سید مرتضی موسویان، دکترای مدیریت استراتژیک و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگاه اقتصاد رسانه توسط دکتر حمید رضا حسینی دانا، دکترای مدیریت رسانه و استاد برجسته دانشگاه، و کارگاه مدیریت پرتال های اطلاع رسان توسط دکتر احسان پوری، دکترای مدیریت رسانه و معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد از برنامه های جنبی این همایش بود که با استقبال مخاطبین برگزار گردید.

نمایه شدن برخط مقالات در سایت های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) و  سیویلیکا،  همچنین انتشار  ماهنامه چهره های ماندگار  ویژه “مدیریت رسانه” با انتشار گفتگوهایی از دکتر علی اکبر فرهنگی، پروفسور مولانا و پروفسور ساروخانی به همراه چکیده مقالات برگزیده همایش و… از دیگر دستاوردهای این همایش می باشد.

بنا بر اعلام دبیرخانه همایش،  مقالات برتر در مجلات معتبر ISI و ISC و بنا به درخواست نویسندگان منتشر خواهد شد.

logo-samandehi