وحید حیدریان گفت : این سازمان در راستای تحقق شهر و شهرداری الکترونیکی از سال ۱۳۸۸ اقدام به راه اندازی درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان نموده است.وی با اشاره به ۹۰ خدمت الکترونیکی فعال بر روی درگاه الکترونیکی شهرداری افزود: در این درگاه از سال ۱۳۸۹ تاکنون سامانه های مختلفی در حوزه های شهرسازی، مالی و درآمد، حمل و نقل و ترافیک، ارتباط مردمی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، خدمات نقشه ای، آتش نشانی، بازارهای روز، مدیریت پسماند، عمران، آرامستان ها، سامانه های اطلاع رسانی، فرهنگی تفریحی، و فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شده است.
وی ضمن تشریح برخی از این خدمات اضافه کرد: از جمله این خدمات پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو، پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی، ثبت نام و پرداخت الکترونیکی دوره های مرکز آموزش سازمان فاوا ، ثبت درخواست های مردمی ۱۳۷ ، ارتباط با شهردار و رییس شورای اسلامی شهر، مناقصات و مزایدات، پاسخگویی به سوالات شهرسازی و … می باشد که به نشانی الکترونیکی www.isfahan.ir در دسترس عموم شهروندان قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به جدید ترین سامانه های راه اندازی شده بیان داشت: در این زمینه سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض کسب و پیشه به این خدمات اضافه شده که با استفاده از آن شهروندان می توانند بدون مراجعه به شهرداری عوارض مربوطه را مشاهده و در صورت تمایل به صورت الکترونیکی و برخط(آنلاین) پرداخت نمایند که این سامانه به زودی در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.
مهندس حیدریان همچنین از راه اندازی سامانه جدید بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ثبت و پیگیری الکترونیکی شکایات مردمی یکی از جدیدترین سامانه های شهرداری است که به وسیله آن شهروندان می توانند با ورود به صفحه مربوطه و وارد کردن اطلاعات درخواستی، شکایت خود را از هر یک از سازمان ها و مناطق شهرداری ثبت نموده و با دریافت کد رهگیری از نتیجه بررسی آن مطلع گردند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با راه اندازی و ارائه خدمات شهرداری بر روی درگاه الکترونیکی شهرداری و استفاده هر چه بیشتر شهروندان ضمن صرفه جویی در هزینه های شهرداری و مردم، زمینه برای تحقق هرچه بیشتر شهرداری و شهروند الکترونیکی فراهم گردد.۵/۹۴