سه شنبه، 26 خرداد 94 - 10:17
220819_500_500
کنسرسیوم فراگیر ارایه‌دهندگان خدمات مخابراتی و ارتباطات باند وسیع کشور که با اعلام حضور ۱۴۰ شرکت تشکیل یافته است در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همایشی را برگزار کردند.

در ابتدای این همایش عامری عضو هیات موسس کنسرسیوم ایران اف‌سی‌پی با بیان این که کنسرسیوم ایران‌اف‌سی‌پی حرکتی است خودجوش و بی‌سابقه اظهار داشت: مشارکت‌کنندگان کنسرسیوم ایران اف‌سی‌پی بر این اعتقادند، بهره‌مندی از ظرفیت‌های پروانه‌های بالادستی حوزه خدمات ارتباطی حتی در قالب تاسیس یک شرکت تجمیعی، حق تمامی ‌شرکت‌هایی است که سال‌ها در این حوزه و با رعایت ضوابط سازمان رگولاتوری فعالیت کرده‌اند ولی در مقطع حاضر به دلیل تغییر رویکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صدور پروانه‌های جدید در مقیاس کشوری، قادر به اخذ پروانه‌های بالادستی از جمله FCP به تنهایی نیستند.
وی افزود: از آغاز این تلاش ارزشمند تاکنون بالغ بر ۱۳۹ شرکت ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی و مخابراتی در ۳۱ استان کشور، از این کنسرسیوم اعلام حمایت کرده یا به آن ملحق شده‌اند. این حرکت با حمایت مالی و معنوی شرکت‌های پیشگام مشارکت‌کننده در کنسرسیوم آغاز شد. عضو کنسرسیوم فراگیر ارایه‌دهندگان خدمات مخابراتی و ارتباطات باند وسیع کشور ابراز داشت: امروز می‌توان گفت، به یقین پتانسیل دستیابی به صلاحیت‌های فنی و مالی اخذ پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) محقق شده و درحال انجام اقدامات حقوقی و اجرایی مربوطه جهت ثبت شرکت تجاری واحد موضوع اصول حاکم پروانه مذکور در مراجع ذی‌صلاح است. در ادامه این همایش عباسی معاونت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با بیان این که سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت خود را از ایجاد چنین کنسرسیوم‌هایی اعلام می‌دارد گفت: سازمان تنظیم مقررات و رگولاتوری به این نتیجه رسیده است که فضای موبایل و فیکس در آینده همگرا خواهد بود و وابستگی تکنولوژی به پروانه‌های کاری را می‌بایست حذف کرد. معاون سازمان تنظیم مقررات با بیان این که وضع موجود پرونده‌ها و اعطای پرونده‌های جدید می‌بایست با اصلاحاتی انجام شود، گفت: سازمان تنظیم مقررات از وجود ایجاد کنسرسیوم‌های یکپارچه توسط شرکت‌های فعال حمایت می‌کند و این کنسرسیوم‌ها می‌توانند حتی با حق لایسنس صفر ریال یک لایسنس ۲۰ میلیارد تومانی را اخذ کنند.

logo-samandehi