پنجشنبه، 31 اردیبهشت 94 - 09:11
n00191330-b
ارسال انبوه پیام های تبلیغاتی این روزها به یکی از مشکلات کاربران تلفن همراه تبدیل شده است. این مسئله زمانی بغرنج می‌شود که این دسته از پیامک ها با موضوع سلامت و با منبعی کاملا نامشخص ارسال می شوند و برخی از کاربران به دلیل سطح پایین آگاهی آنها را باور می کنند و به راحتی می پذیرند. پیامک هایی همچون  چگونه بادیابت مقابله کنیم،  روش های چاقی و لاغری و … نمونه ای از این نوع پیامک ها هستند که منبع آن ها ناشناخته است. «آیا می خواهید در مورد بیماری های مغز و اعصاب مانند میگرن، آلزایمر، و یا ام اس بیشتر بدانید. برای دریافت اطلاعات و عضویت در سرویس سلامت همراه عدد ۱۱ را به ۶۰۴۰ ارسال نمایید – هزینه هر پیام ۱۰۰ تومان»
Screenshot_2015-05-20-12-51-15
پیام فوق از دسته پیام‌های تبیلغاتی در حوزه سلامت است که این روزها برای کاربران تلفن همراه ارسال می شود و منبع مشخصی هم ندارد. رئیس انجمن ام اس استان اصفهان در خصوص ارسال چنین پیامک هایی می‌گوید: متاسفانه این پیامک ها رو به روز در حال گسترش است و منبع آنها نیز مشخص نیست. مسعود اعتمادی فر ادامه می‌دهد: درحالی که با حجم انبوهی از پیامک های تبلیغاتی روبرو هستیم و این پیام ها حالا به حوزه سلامت هم کشیده شده اند، نمی دانم چرا مخابرات جلوی این نوع پیامک ها را نمی گیرد. وی می‌افزاید: به هر حال این اتفاق دارد می افتد و مردم باید در قبال چنین پیامک هایی که تعداد آنها کم نیست هوشیار عمل کنند.
رئیس انجمن ام اس استان اصفهان تاکید می‌کند:» این پیامک ها جنبه درآمدزایی دارد و معمولا منبع مشخصی برای استناد کردن ندارند. اعتمادی فر عنوان می‌کند: مردم باید هوشیار باشند و این پیام ها را باور نکنند،  تنها پیام‌های قابل اعتماد است که منبع آن دانشگاه های علوم پزشکی باشند. در این صورت مردم می توانند اعتماد کنند.
وی با بیان اینکه این پیام ها فاقد ارزش است می گوید: معمولا در این دسته از پیام ها منبعی مطالعه می شود و خلاصه ان به صورت پیامکی به مردم ارسال می گردد که اصلا قابل اعتماد نیست.

logo-samandehi