امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از بسترهای نوین به سرعت در حال تاثیر گذاری بر زندگی بشر است. این تاثیر در کلیه وجوه اجتماعی دیده می شود. از آن جمله تاثیر شدید فناوری اطلاعات بر اقتصاد است. در اقتصاد جدید که مبتنی بر شبکه های کامپیوتری است محیط کسب و کار در حال تبدیل به محیطی دیجیتالی (رقمی) است. چنین اقتصادی را با عناوینی همچون اقتصاد شبکه ای یا اقتصاد دیجیتال نیز نامیده اند.
حال این اقتصاد دیجیتال تمامی منابع اقتصادی دنیا را پشت سر گذاشته است و شرکتهای بزرگ در عرصه فناوری اطلاعات بعنوان در میان برترین برندهای دنیا عرصه را بر دیگر شرکتهای فعال در هر حوزه ای تنگ کردنده اند.به همین دلیل است معاون علمی رئیس جمهوری در صحبتی عنوان کرد : آینده در دست گوگل، مایکروسافت و فیسبوک است نه چاه های نفت
سال ۲۰۱۱، زمانی که استیو جابز به علت بیماری اش از مدیرعاملی اپل کناره گرفت و تیم کوک جای وی را پر کرد، کمتر کسی باور داشت که اپل بتواند دوباره در اوج قرار گرفته و با فاصله بسیار، نه تنها ارزشمندترین برند حوزه تکنولوژی، بلکه ارزشمندترین برند دنیا باشد.هوشمندی کوک در اتصال و تامین زنجیره ها و جهانی کردن برند اپل سبب شد که این شرکت امسال ارزشمندترین شرکت دنیا باشد.نسبت به سال گذشته، جایگاه شرکت ها تغییراتی جدی داشته. برخی از آن ها از لیست ده شرکت برتر خارج شده اند و برخی هم جایگاه خود را مستحکم تر از سال پیش نموده اند. نکته جالبی که در این لیست می توانید مشاهده کنید، تغییر ساختار مدیریتی است. دیدگاه مدیران جدید گاه مخرب و گاه موثر بوده.در ادامه همراه باشید تا مروری بر برندهای معتبر دنیای امروز داشته باشیم.
Mercedes Benz با ارزش برند ۲۲٫۴ میلیارد دلار
ماشین های کلاس اس و کلاس سی مرسدس بنز در رشد و کسب درآمد بیشتر شرکت طی سال ۲۰۱۴ نتیجه مثبتی داشته اند. مجموع فروش شرکت با ۱۱ درصد رشد در این سال به ۱٫۶۳ میلیون واحد خودرو رسید.
Honda با ارزش برند ۲۲٫۶ میلیارد دلار
American Express با ارزش برند ۲۳٫۴ میلیارد دلار
Verizon با ارزش برند ۲۴٫۵ میلیارد دلار
Walmart با ارزش برند ۲۴٫۷ میلیارد دلار
Intel با ارزش برند ۲۵٫۸ میلیارد دلار
Nike با ارزش برند ۲۶٫۳ میلیارد دلار
Oracle با ارزش برند ۲۶٫۸ میلیارد دلار
BMW با ارزش برند ۲۷٫۵ میلیارد دلار
Cisco با ارزش برند ۲۷٫۶ میلیارد دلار
Louis Vuitton با ارزش برند ۲۸٫۱ میلیارد دلار
Amazon با ارزش برند ۲۸٫۱ میلیارد دلار
AT&T با ارزش برند ۲۹٫۱ میلیارد دلار
دیزنی با ارزش برند ۳۴٫۶ میلیارد دلار
فیسبوک با ارزش برند ۳۶٫۵ میلیارد دلار
General Electric با ارزش برند ۳۷٫۵ میلیارد دلار
Toyota با ارزش برند ۳۷٫۸ میلیارد دلار
Samsung با ارزش برند ۳۷٫۹ میلیارد دلار
McDonald’s با ارزش برند ۳۹٫۵ میلیارد دلار
IBM با ارزش برند ۴۹٫۸ میلیارد دلار
Coca-Cola با ارزش برند ۵۶ میلیارد دلار
Google با ارزش برند ۶۵٫۶ میلیارد دلار
Microsoft با ارزش برند ۶۹٫۳ میلیارد دلار
Apple با ارزش برند ۱۴۵٫۳ میلیارد دلار