کارت پستال از قدیم الایام در تبریک، تسلیت، دعوت، تقدیر و ابراز محبت انسان ها، جایگاه ویژه ای داشته و دارد. این کارت یادگار خاطراتی چون مهر و محبت دوستان، تلاش ها و موفقیت ها، شادی ها و غم ها، مناسبت های ملی و مذهبی، کسب عناوین مختلف و جلسات مهم کاری است.عید باستانی نوروز از جمله مواقعی است که بیشترین استفاده از این کارت ها می شود. در روزهای قبل از عید، آمار خرید و فروش کالای مورد بحث در کشور به اوج خود می رسد و بسیاری از مردم، شرکت ها و سازمان ها، برای ابراز محبت و تبریک سال نو، به مخاطبین خود کارت پستال هدیه می دهند.
اما در برخی مواقع به دلیل مشغله کاری و گرفتاری های روزمره، فرصت خرید کارت پستال به صورت حضوری از بازار و فروشگاه های سطح شهر برای ما فراهم نمی شود. در ضمن، نمی توان چاپ روی این کارت ها را هم به هر فردی سپرد.در ادامه با ما همراه باشید تا از راهکار الکترونیک سفارش و ارسال کارت پستال مطلع گردیده و با مراحل این کار آشنا شوید.
با اطلاع از این دغدغه شهروندان و با توجه به دیجیتالی شدن دنیای امروز، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران سایتی را برای سفارش و ارسال کارت پستال در نظر گرفته است که در ادامه با این سامانه و نحوه سفارش در آن، آشنا می گردید.
سایت ثبت سفارش آنلاین و ارسال کارت پستال
برای خرید و ارسال اینترنتی کارت پستال باید وارد این لینک شوید.
در این سایت با استفاده از منوی موضوعات بالای سایت، می توانید عمل جستجو، یا انتخاب جدیدترین ها و پرفروش ترین ها را انجام دهید.
البته اگر بخواهید که جستجوی کارت ها را از طریق کلمات انجام دهید، کمتر با نتیجه مناسب در سایت روبروی می شود و در اکثر مواقع صفحه سفید را مشاهده خواهید نمود.
در منوی موضوعات، برای هر دسته زیر موضوعاتی در نظر گرفته شده است.
با انتخاب هر یک از زیر موضوعات دلخواه به صفحه ای ارجاع داده می شوید.
در این صفحه، آثار بر اساس جدیدترین، پر بازدیدترین و پرفروش ترین و در دو حالت صعودی و نزولی مرتب می شوند.
پس از مرتب سازی و انتخاب کارت مورد نظر، روی افزودن به سبد انتخاب کلیک نمایید.
حالا شما دو راه دارید یکی ورود گروهی گیرندگان یا تکمیل خرید. در روش اول، آدرس دریافت کنندگان کارت به صورت یکجا و از طریق فایل اکسل و در دیگری نشانی مخاطبین به صورت تک تک وارد می شود.
پس از کلیک روی این گزینه، صفحه زیر پدیدار می شود تا آدرس شما را به عنوان فرستنده دریافت کند.
حال باید متن مورد نظر را وارد و توسط ابزار موجود ویرایش کنید.
پس از آن، مرحله بارگزاری فایل گیرندگان فرا می رسد.
در این قسمت، باید فایل اکسل را دانلود کرده و اطلاعات مخاطبین خود را در آن به دقت وارد نمایید.
حالا در آیتم ۳ صفحه که با عنوان بارگزاری فایل گیرندگان مشخص شده، اکسل خود را آپلود کنید.
پس از تایید دریافت فایل، پیش فاکتور نمایان می گردد.
پس از تایید پیش فاکتور و تعیین پرداخت آنلاین، وارد «صفحه پرداخت» می شوید.
اگر پرداختتان موفق باشد، مشخصات لازم برای ویرایش و رهگیری سفارشتان، صادر می گردد.
تکمیل خرید
مراحل تکمیل خرید با ورود گروهی گیرندگان فرق دارد. در این مرحله برای شما یک صفحه نمایان می شود که باید در آن اطلاعات خود، پیام کارت و اطلاعات گیرنده یا گیرندگان را یکجا وارد نمایید.
پس از تکمیل این فرم، صفحه ای برای تایید کردن قوانین، مشخصات کارت و مبلغ سفارش، نمایش داده می شود.
پس از تایید وارد صفحه پرداخت می گردید.
اگر پرداخت موفقی داشته باشید، مشخصات لازم برای ویرایش و رهگیری سفارشتان، صادر می شود.
رهگیری سفارش
با در اختیار داشتن شناسه سفارش از طریق دکمه «رهگیری سفارش» صفحه اصلی یا مستقیما از آدرس صفحه مخصوص این کار، می توانید وضعیت خرید خود را پیگیری کنید.
ویرایش سفارش
با در اختیار داشتن «شناسه سفارش» و «کد ویرایش» در صفحه اصلی سایت، می توانید سفارش خود را ویرایش نمایید.
مناسبت های جاری
در صفحه خانه سامانه، کادری برای نمایش مناسبت های جاری در نظر گرفته شده تا ایام خاص تقویم شمسی را به شما گوشزد کند.