این روزها شرکتهای مختلف یک رنگ خاص را برای برند خود انتخاب میکنند اما جالب اینجاست که در استفاده از رنگ آبی در طراحی فیسبوک به هیجوجه نکات تبلیغاتی در نظر گرفته نشده و تنها یک دلیل شخصی در این میان مطرح است.مارکزاکربرگ به بیماری کوررنگی مبتلا است و به همین دلیل رنگ آبی را برای وبسایت خود انتخاب کرده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که افراد دارای کوررنگی دنیا را سیاه و سفید نمیبینند بلکه ممکن است در تشخیص طیفهای مختلف رنگ مشکل داشته باشد.
برای زاکربرگ، آبی رنگ غالب است و جالب اینجاست که در مقالهای که در وبسایت New Yorker به تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال ۸۹ شمسی منتشر شده بود، در رنگآمیزی منزل زاکربرگ نیز به جز آشپزخانه زردرنگ از طیفهای مختلف رنگ آبی استفاده شده است. او میگوید: “آبی برای من غنیترین رنگ است. من میتوانم تمام رنگ آبی را ببینم” طی یک آزمایش آنلاین که چند سال گذشته انجام شده بود مشخص گردید که زاکربرگ قادر به تشخیص رنگهای سبز و قرمز نیست. اگر کنجکاوید که تست مشابهی را برای چشمان خود انجام دهید می توانید به این صفحه مراجعه کنید و سعی کنید که اعداد را در کمتر از ۳ ثانیه تشخیص دهید
[button color=”green” size=”medium” link=”http://factually.gizmodo.com/facebook-is-blue-because-mark-zuckerberg-is-colorblind-1598739229″ target=”blank” ]منبع[/button]